سال ۱۴۰۱ سال پویایی اقتصاد دریایی و بندری هرمزگان

سال ۱۴۰۱ سال پویایی اقتصاد دریایی و بندری هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت: با مشارکت و همدلی دستگاه‌های ذیربط در دولت و بخش خصوصی و اجرای طرح‌های بندری جدید می‌توان، اقتصاد دریا و بنادر را در این استان توسعه داد.

مهدی دوستی در دیدار با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: در این نشست جز به جز مسائل استان در حوزه دریایی چه در بحث سخت‌افزاری شامل اسکله‌ها و سازه‌ها و هم در بحث نرم‌افزاری و سیاست‌گذاری نرم‌افزاری در ابعاد ملی و بین المللی بررسی شد.

او گفت: در حوزه بنادر موضوعات متعددی داریم مثل توسعه پسکرانه بندر شهید رجایی که کارکرد ملی دارند، این مساله مطالبه اصلی بود که با کشور‌های عضو اکو در اجلاس اخیر هم مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار هرمزگان افزود: مباحث مرتبط با بنادر غیر بین‌المللی و بنادر کوچک از دیگر مباحث مطرح شده بود و توسعه بندرلنگه که با تدابیری که انجام گرفته امیدواریم شاهد رونق بندرلنگه باشیم.

دوستی ادامه داد: با توجه به تاکید شخص رئیس‌جمهور و سفر به استان مبنی بر توسعه دریا همه ما در راستای این سیاست باید حرکت کنیم.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانودری هم گفت: اولویت سازمان بنادر در هرمزگان اجرای طرح‌های اشتغال زا و رونق کسب و‌کار و معیشت مردم است.

علی اکبر صفایی با اشاره به ضرورت همراهی نمایندگان مجلس و استانداری در اجرای طرح‌های دریایی و بندری افزود: تمام تلاش خود را به کار گرفته تا در این دولت و بر اساس سند جامع بنادر، طرح‌های اولویت داری را در سازمان بنادر و دریانوردی دنبال کنیم تا ماحصل اجرای این طرح‌ها به توسعه اشتغال، رونق کسب وکار در منطقه منجر شود.

او اظهار کرد: بازدید‌های ما در استان هرمزگان از منطقه انرژی بر پارسیان در غربی‌ترین نقطه استان آغاز و در ادامه بنادر آفتاب، چارک، بندرلنگه، بندر خمیر، پل و لافت ومجموعه بنادر قشم و هرمز ادامه یافت و در بندر شهید حقانی بندرعباس پایان‌یافت و در این میان، تصمیم‌های مهمی نیز گرفته شد که نتیجه نهایی این تصمیم‌ها به زودی اعلام می‌شود.