توماس هدرویک و طراحی دانشگاهی با ستون های رنگارنگ در شهر بوگوتا، برگرفته از شیوه ی بافندگی مردمان بومی کلمبیا...!

استودیو معماری بریتانیایی توماس هدرویک به تازگی از اولین پروژه‌ی خود در آمریکای جنوبی رونمایی کرده است: طراحی دانشگاهی در شهر بوگوتا پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کلمبیا با ستون‌های رنگارنگ و مواج که برگرفته از شیوه‌ی بافندگی بومی در میان مردمان این منطقه است!

توماس هدرویک و طراحی دانشگاهی با ستون های رنگارنگ در شهر بوگوتا، برگرفته از شیوه ی بافندگی مردمان بومی کلمبیا...!

این ساختمان هفت طبقه که به عنوان پردیسی از دانشگاه EAN (به عنوان یک موسسه آموزش عالی خصوصی غیرانتفاعی) مشغول به فعالیت خواهد شد، میزبان مدرسه طراحی پایدار و کارگاه‌های آموزشی در این حوزه خواهد بود.

اما همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد، طراحی نمای این ساختمان الهام گرفته از شیوه‌ی بافندگی محلی در میان مردمان بومی این منطقه است! رندرهای منتشر شده، مجموعه‌ای از ستون‌های رنگارنگ و مواج را نشان می‌دهند که ارتفاع ساختمان را طی کرده‌اند و به تراس‌های باغ که در طبقات مختلف ساختمان جانمایی شده‌اند، ختم می‌شوند...

استودیو معماری بریتانیایی توماس هدرویک در بیانیه‌ای پیرامون این پروژه چنین می‌نویسد:

این طرح ادای احترامی است به سنت‌های رایج بر ساخت صنایع دستی بومی این منطقه از کشور کلمبیا از جمله سبدبافی به شیوه‌ی وِرگ...”

در سبدبافی به شیوه‌ی وِرگ، سبدها به فرم کوزه مانند و معمولا از الیاف چوب درخت خرما (نخل) ساخته می‌شوند و سپس با استفاده از رنگ‌های گیاهی رنگ می‌شود. این پروژه همچنین یک فضای عمومی برای حضور و استفاده‌ی دانشجویان را نیز در جلوی ساختمان شامل می‌شود.

انتظار می‌رود فرآیند ساخت‌وساز این پروژه در سال ۲۰۲۵ میلادی آغاز شود.