هتلی که 16 طبقه آن در زیر زمین است!

 این هتل یک هتل زیرزمینی است و به گفته مسئولین پروژه، «اولین هتل زیرزمینی دنیا» به حساب می آید! هتل اینترکانتیننتال واندرلند شانگهای از بسیاری جهات خاص و منحصربفرد است. اما بدون شک جذاب ترین و هیجان انگیزترین نکته در مورد این هتل این است که ۱۶ طبقه از کل ۱۸ طبقه هتل در حقیقت زیر زمین ساخته شده است!

اولین هتل زیرزمینی دنیا یک هتل ۵ ستاره بسیار لوکس و مجلل است که داخل یک معدن متروکه در سونگیجانگ (Songjiang) در فاصله ۳۵ کیلومتری شهر شانگهای ساخته شده است . این هتل حدود ۹۰ متر به زیر زمین می رود تا در نهایت به استخری پرآب و یک آبشار مصنوعی زیبا در انتهای معدن برسد. اولین هتل زیرزمینی دنیا دارای ۳۳۷ اتاق و سوئیت است . هر اتاق دارای یک بالکن مشرف به صخره های روبرو و فضای رویایی هتل است و میهمانانی که در این اتاق ها اقامت می کنند می توانند از بالکن های گرد اتاقشان چشم انداز فوق العاده زیبایی را تماشا کنند. ساخت این هتل ۱۰ سال به طول انجامیده است و تیمی بسیار بزرگ مشغول ساخت و تکمیل آن بوده اند. انتظار می رود این هتل خاص با ویژگی های بی نظیری که دارد علاوه بر یک هتل ۵ ستاره، به یکی از جاذبه های گردشگری شانگهای هم تبدیل بشود!

ویژگی های منحصربفرد هتل

هتل اینترکانتیننتال واندرلند شانگهای از بسیاری جهات حائز اهمیت است. علاوه بر معماری این هتل که در نوع خود یک شاهکار به حساب می آید ساخت اولین هتل زیرزمینی دنیا از جنبه زیست محیطی هم قابل توجه است. این هتل کاملا دوستدار محیط زیست است و تمام انرژی های مورد نیازش (گرما و روشنایی) را به تنهایی و از طریق انرژی خورشیدی و زمین گرمایی تامین می کند. علاوه بر این سقف هتل نیز با چمن و گیاهان پوشیده شده است.

آب در سرتاسر محوطه جریان دارد، علاوه بر این، یک آبشار که در وسط هتل ساخته شده است آب را به داخل استخری ته معدن می ریزد و فضایی بسیار زیبا و نشاط انگیز به وجود می آورد. گفتیم که آب در سرتاسر محوطه هتل جریان دارد، در همین مورد جالب است بدانید که دو طبقه پایینی عملا زیر آب قرار دارند! یکی از این دو طبقه شامل اتاق های برای میهمانان و همین طور یک رستوران است که مشرف به آکواریوم شگفت انگیزی قرار دارند. پایین ترین طبقه هم یک مجموعه ورزشی کامل و مجهز است که دارای یک استخر شنا هم هست.