اسکان نیم میلیون نفر مهمان نوروزی در مدارس فارس تا سوم فروردین ۱۴۰۱

اسکان نیم میلیون نفر مهمان نوروزی در مدارس فارس تا سوم فروردین ۱۴۰۱

دبیرستاد اسکان آموزش و پرورش فارس گفت: نیم میلیون نفر در مدارس و مراکز وابسته به آموزش وپرورش فارس تا صبح روز چهارشنبه اسکان و پذیرش شدند.

سید خداکرم فلاح در بازدید از مدارس محل اسکان فرهنگیان در شیراز اظهار کرد: استان فارس در سال های قبل از شیوع کرونا  بیشترین آمار پذیرش میهمانان نوروزی را در سطح کشور داشته است.

او افزود: امسال مانند سال های گذشته قبل ازکرونا، بخشی ازظرفیت اسکان درمدارس استان فارس به رزرو اینترنتی اختصاص داده  شد که تعداد زیادی از فرهنگیان کشور، محل  اسکان خود را به صورت اینترنتی در استان رزرو کردند.

فلاح گفت: مدرسه در حالت عادی مکان مناسبی برای اسکان فرهنگیان نیست، اما  آموزش و پرورش تلاش می کند در ایام نوروز از تمامی ظرفیت موجود برای کمک به فرهنگیان استفاده کند.

دبیرستاد اسکان آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: در این زمینه تعداد ۵ هزار دستگاه یخچال، ۱۹ هزار تخته فرش و ۹۰۰  دستگاه اجاق گاز و ۷۰۰ دستگاه  تلویزیون درمدارس قرار داده شدند.

او گفت: امسال در مجموع ۱۱ هزارو ۹۶۰ کلاس درس در سطح استان فارس برای میزبانی از میهمانان نوروزی تجهیز و آماده شده است.

فلاح ادامه داد: شب گذشته ستادهای پذیرش مهمانان نوروزی در شهر شیراز و مرودشت با ازدحام مسافر مواجه شدند به نحوی که در اوایل شب همه کلاس های پیش بینی شده تکمیل شدند.

دبیرستاد اسکان آموزش وپرورش فارس بیان کرد: با تدبیر مدیرکل آموزش و پرورش استان بلافاصله جلسه اضطراری در محل ستاد ناحیه ۴ شهر شیراز برگزار و همه ظرفیت ها ازجمله تعداد زیادی کلاس درس، کلاس های پردیس دانشگاه فرهنگیان، خوابگاه مدارس شبانه روزی و سالن های ورزشی به چرخه اسکان اضافه شدند.

او ادامه داد: با این تصمیم، همه مهمانان نوروزی شب گذشته در ستاد پذیرش نواحی ۴ گانه شهر شیراز و مرودشت در مدارس اسکان داده شدند.

فلاح  گفت: تا صبح روز چهارشنبه سوم فروردین ۱۴۷ هزار و نهصدو هشتاد و یک نفر در قالب۳۵ هزار و دویست و سی و چهار خانواده و در مجموع ۴۲۹ هزار و یکصدو چهل و پنج نفرروز در مدارس واماکن وابسته به آموزش و پرورش فارس اسکان داده شدند.