قطر از پاویون خود برای اکسپو 2025 رونمایی کرد: کنگوکوما و درخشش تفکر خلاقانه ژاپنی با چاشنی متریال چوب!

در حالی که تنها سیصد و پنجاه و چهار روز تا آغاز برگزاری اکسپو۲۰۲۵ اوزاکا باقی مانده است، کشور قطر از پاویون خود برای حضور در این رویداد بین‌‌المللی (همزمان با آغاز فرآیند ساخت‌وساز آن در محل) رونمایی کرد! پاویونی طراحی شده توسط کنگو کوما ، معمار ژاپنی.

قطر از پاویون خود برای اکسپو 2025 رونمایی کرد: کنگوکوما و درخشش تفکر خلاقانه ژاپنی با چاشنی متریال چوب!


این پاویون که عمدتا از متریال چوب ساخته خواهد شد، از یک قایق بادبانی سنتی قطری الهام گرفته شده است و به نوعی تقویت کننده‌ی روابط دریایی این کشور با ژاپن خواهد بود.

سال ۲۰۲۱ میلادی بود که کنگوکوما به انتخاب مجله آمریکایی تایم به عنوان تاثیرگذارترین معمار جهان در آن سال معرفی شد! نام این معمار ژاپنی در فهرست سالانه مجله تایم شامل ۱۰۰ نفر از تاثیرگذارترین چهره‌‌های جهان درج شده بود؛ فهرستی که از چهره‌‌‌های الهام‌‌بخش و هنری تا رهبران سیاسی را در شش بخش شامل پیشگامان، رهبران، قهرمانان، هنرمندان، مبتکران و نمادها شامل می‌شد (نام کنگو کوما در بخش مبتکران قرار گرفته بود).

لازم به یادآوری است در اکسپو ۲۰۲۰ دبی نیز پاویون این کشور عربی توسط سانتیاگو کالاتراوا ، معمار اسپانیایی طراحی شده بود! طرحی که در فرآیند طراحی آن از چهار عنصر حاضر در نشان رسمی کشور قطر (به عنوان نماد دولت قطر) استفاده شده بود؛ نشانی که مفاهیم مختلفی از جغرافیا و فرهنگ این کشور را در بردارد.