برج BIS کامرون

قرن بیست و یکم با شهرنشینی قوی مشخص شده است. از سال 2008، بیش از نیمی از جمعیت جهان در مناطق شهری زندگی می کنند. این شهرنشینی عموماً با توسعه با تراکم بالا همراه است که با معایبی مانند آلودگی هوا و مهمتر از همه کمبود فضای کافی برای پذیرش این جمعیت رو به رشد همراه است.

برج BIS کامرون

BIS TOWER به دنبال بازپس گیری زمین های خالی در پی جاده ها است که معمولاً فضاهای متروکه و غیرجذاب هستند. هدف ایجاد یک شهر عمودی در بالای بزرگراه ها است. این برج از دو برج با ظاهر ارگانیک تشکیل شده است که توسط باغ های معلق، یک توربین بادی و یک نوار فرود هلیکوپتر در بالا به هم متصل شده اند. خطوط قوی آن از دو مار که با پوستی مچاله می رقصند، نمایشی افسانه ای از شهر به آن می دهد.

برج اتصال ظاهری منحنی به خود می گیرد و رابطه آن با مترو است و به عنوان پلی بین دو فضای مجزا عمل می کند. این سازه از فولاد پوشیده شده با یک پاکت شفاف دوتایی ساخته شده است که نمای 360 درجه از طبقات مختلف ساختمان را می دهد. در قسمت پایینی آسمان خراش لایه ای از آلومینیوم برای کاهش آلودگی صوتی وجود دارد.

برای اطمینان از بهره وری انرژی ساختمان، از توربین های بادی و پانل های فتوولتائیک به ترتیب برای بهره گیری از باد و خورشید استفاده می شود. صرفه جویی در منابع با بازیافت آب باران و انرژی زمین گرمایی تضمین می شود.