پل آبی ولوومیر هلند؛ ترکیبی از معماری و حمل و نقل

پل ولوومیر هلند یک پل زیبا است که وقتی از بالا مشاهده می کنید انگار یک توهم نوری ایجاد می شود.

پل ولوومیر در واقع شاهکار مهندسان هلندی است که در سال 2002 افتتاح شد. این پل آبی در زیر قسمت کوچکی از دریاچه ولوومیر ساخته شده است و سرزمین اصلی هلند و فلفولانت را به یک جزیره مصنوعی متصل می کند. این پل در واقع نوعی آب گذر است که باعث شده حمل و نقل آبی و زمینی بدون هیچ ترافیکی در جریان باشد.در حقیقت، جاده زیر ۳ متر آب به مدت ۲۵ متر ادامه می یابد تا دوباره به طرف دیگر ظاهر شود. این طراحی منحصر به فرد به جریان دائمی ترافیک جاده ای اجازه می دهد که  قایق ها و کشتی های کوچک  از بالای سر آن ها عبور کنند. این پل در سال ۲۰۰۲ در نزدیکی شهر Harderwijk افتتاح شد.

شگفتی های پل ولوومیر هلند

مهندسان معماری سازه های شگفت انگیزی در این جهان ایجاد کرده اند، اما پل ولوومیر هلند واقعاً بهترین سازه ای است که می توان نام برد. اکثر پل ها اساساً پل هایی هستند که در بالای آب ساخته شده اند. اما پل ولوومیر یک پل برای کشتی های عبوری است در حالی که مسافران با اتومبیل های خود از تونلی در زیر آب عبور می کنند.

ویژگی های پل ولوومیر

پل ولوومیر هلند که در سال ۲۰۰۲ افتتاح شد ، یک اثر معماری و مهندسی خیره کننده است. بر خلاف راه حل های دیگر برای اجازه عبور و مرور وسایل نقلیه و تردد در آب از طریق یکدیگر یا از زیر یکدیگر ، مهندسان روش دیگری را انتخاب کردند: پل آب.

Flevoland از زمین های بازیابی شده در منطقه ساخته شده است و توسط سه دریاچه ساخته شده توسط انسان احاطه شده است. این جزیره در واقع از دو بخش زهکشی شده، Flevopolder و Noordoostpolder تشکیل شده است که با هم جمع شده اند و استان Flevoland در ۳۷۴.۵ مایل  (۹۷۰ کیلومتر مربع) را تشکیل می دهند.

در طول طراحی ساختار این  پل منحصر به فرد، مهندسان تصمیم گرفتند که آبراه را بر روی جاده N302 بسازند، جایی که روزانه حدود ۲۸۰۰۰ وسیله نقلیه از آنجا عبور می کنند.

پل ولوومیر چه کاربرد هایی دارد؟

پل ولوومیر هلند یک پل بر روی آب کم عمق به ارتفاع ۳ متر است که به قایق های کوچک و دیگر وسایل نقلیه آب های کم عمق اجازه می دهد با خیال راحت و راحت از جاده عبور کنند.

علاوه بر این که قایق ها از جاده عبور می کنند، پیاده روها را می توان در هر دو طرف پل ولوومیر هلند پیدا کرد که باعث می شود که افراد  پیاده نیز در آن تردد داشته باشند و از آن عبور کند. خود جاده همچنین شامل خطوط مشخص دوچرخه سواری است.

بر خلاف پل های عابر پیاده یا سایر سازه های جاده، طراحی پل آب باعث می شود جریان تردد مداوم هم در جاده و هم بر روی قنات ایجاد شود.

در بیشتر طول جاده N302 از طریق دریاچه، جاده به وسیله امتداد خاکریزهای مصنوعی از خط آب بالا می رود، اما در طول  کوتاه ۱۷.۵ متر روی پل، جاده به صورت کوتاه مدت در زیر آب فرو می رود. یعنی زیر سطح دریاچه!

جالب اینجاست که در حدود ۴۰۰ متر در شمال شرقی پل، جاده N302 بار دیگر بر روی یک پل سنتی تر از دریاچه عبور می کند.دریاچه ولوومیر در واقع  یکی از چهارده “دریاچه مرزی” در این منطقه است، که همه آنها واقعاً فقط یک توده آب بسیار طویل هستند، که به دلیل اتصال کامل فلوورلند Flevoland و شمال شرقی پولدر به سرزمین اصلی هلند ایجاد شده اند.