گل‌محمدی: از بازیکنان میخواهم تسلیم نشوند

رقابت قهرمانی برای ما ادامه دارد

گل‌محمدی: از بازیکنان میخواهم تسلیم نشوند

یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم پرسپولیس در نشست خبری بعد از بازی حضور یافت و بعد از مدتها با خبرنگاران صحبت کرد.

 بچه‌ها شجاعانه و جانانه بازی کردند

یحیی در ابتدای صحبتهایش گفت: قبل از هرچیز، باید از همه هواداران عذرخواهی کنم. در هر صورت باوجود حضور گرم و پرشورشان، نتوانستیم آنها را خوشحال کنیم و از این بابت شرمنده هستیم. نیمه اول بازی خوبی نداشتیم و تحت تاثیر حریف بودیم و به نظرم با ده نفره شدن تنبیه شدیم. نیمه دوم بچه‌ها شجاعانه بازی کردند و توانستند دفاع جانانه داشته باشند و در هر صورت شرایط در نیمه دوم خیلی سخت شده بود اما موقعیتی به حریف ندادیم و گلی هم که خوردیم، دقایقی بود که نمی‌شد اصلا جبران کرد.

  به آینده و جام قهرمانی امیدوار هستیم

وی افزود: من به نیمه دوم بازیکنان افتخار می‌کنم. باخت بد موقعی بود و کارمان را برای قهرمانی خیلی سخت کرد. فاصله زیاد شد اما فکر کنم نباید ناامید شود. باید تلاش کنیم و بیشتر و بیشتر کار کنیم. تنها چیزی که از بازیکنان می‌خواهم این است که با تلاش خودشان تسلیم نشوند. کار سخت است اما به آینده امیدوار هستیم و انشالله بتوانیم جبران کنیم.

  پورعلی‌گنجی در بیمارستان است

سرمربی پرسپولیس درباره شرایط پورعلی‌گنجی اظهار داشت: خبر خاصی از او ندارم و قرار است MRI کند. الان در بیمارستان است و اطلاع دقیقی از وضعیت او ندارم. مصدومیت او مربوط به گردن بود.

  مهاجم بیرون کشیدم و مهاجم آوردم

گل‌محمدی در مورد رورود عیسی آل‌کثیر عنوان کرد: ما مهاجم کشیدیم بیرون و مهاجم اضافه کردیم. می‌خواستیم در سرعت به فضاهای پشت دفاع حریف برسیم و بهتر دفاع کنیم. بیشتر به این خاطر بود.

  در مورد مسائل مالی حرفی ندارم

او راجع به مشکلات مالی پرسپولیس توضیح داد: ببینید ما الان بازی را باختیم و متاسفانه نتوانستیم امتیاز بگیریم. الان بخواهیم در مورد این مسائل صحبت کنیم، فکر نکنم گوش شنوایی وجود داشته باشد و حرفهای من خریدار داشته باشد. در هر باشگاهی، اگر تیمی بخواهد قهرمان شود و به روزهای خوب برگردد و روزهای خوبی برای هواداران بسازد، همه باید وظایفشان را درست عمل کنند. من زیاد در این خصوص وظایفی ندارم و ادامه خواهیم داد ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد.

 صدرنشین اشتباهات داوری هستیم

سرمربی قرمزها درباره این اظهاراتش که گفته بود بعدا در مورد مسائل مختلف صحبت خواهد کرد، گفت: ببینید همانطور که می‌دانید اتفاقات زیادی در چند ماه اخیر افتاد و نمی‌خواهم مسائل را زیاد باز کنم. هم داخل تیم و هم بیرون تیم و هم وضعیتی که برای ما وجود داشت و هم بحثهای داوری. شما آمار اشتباهات داوری را بررسی کنید و تیم ما قطعاً صدر جدول است. الان تیم ما باخته و هر حرفی بزنیم شاید کسی اهمیتی به این مسائل ندهد.

 شاید این اشتباهات از تلویزیون مشخص نباشد

وی افزود: اما امروز در 5 دقیقه آخر داور دو خطای خیلی راحت را به سپاهانی‌ها هدیه داد. روی کمال پرید و سر زد، خطای کمال را گرفت. آنجا هم عیسی آل‌کثیر رد شده از حریف و بعد سوت زده و خطای عیسی را گرفته. در دقایقی که تیم ما تحت فشار بود، بازی را خیلی راحت به حریف داد. شاید در تلویزیون، افراد متوجه قضایا نشوند اما ماها که بالاخره در فوتبالیم و بالا پایین فوتبال را دیدیم، این صحنه‌ها زیاد بودند. من فقط دو صحنه را گفتم اما شما بروید ببینید چقدر سوت سختگیرانه علیه ما زده شد و آن هم در شرایطی که ده نفره بودیم. آن دو صحنه را بروید ببینید. آنها خیلی راحت بازی را به حریف دادند. من نمی‌خواهم در مورد بحثهای گذشته و اتفاقات گذشته صحبت کنم اما در هر صورت در صحبتهای هوادارانم گفتم که شرمنده هواداران هستم.

  تسلیم نخواهیم شد و باتمام وجود خواهیم جنگید
گل‌محمدی در جواب به این سوال که آیا اختلاف چهار امتیازی باعث می‌شود که تمرکزش را روی جام حذفی بگذارد؟ پاسخ داد: ما برای هر دو جام یک کاری باید انجام دهیم و آن هم این است که تمرکز کنیم و بجنگیم. درست است فاصله یک مقدار زیاد شده اما ناامید نخواهیم شد و تسلیم نمی‌شویم و هر دو جام برای ما مهم است. نمی‌توانیم از این دو جام بگذریم و شک نکنید که با تمام وجود باید بیشتر تلاش کنیم و این تنها راهی است که می‌توانیم انتخاب کنیم.
 ده نفره خوب بودیم و خوب دفاع کردیم اما...
سرمربی قرمزها در پاسخ به این سوال که آیا تیمش تحت تاثیر پیروزی جام حذفی بود؟ گفت: ما قبل از بازی متاسفانه اتفاقات بدی برایمان افتاد. یکی بحث مصدومیت و دیگری بیماری بازیکنان بود. 5-6 بازیکن نیمکت ما در حد پنج دقیقه می‌توانستند بازی کنند. مصدومیت و بیماری بد موقع به ما ضربه زد. خیلی شرایطمان سخت کرد و نسبت به حداقل بازی قبلی تغییراتی داشتیم. بازیکنانی که به میدان رفتند هم بازیکنان خوبی هستند اما شرایط نیمکتمان خوب نبود. بازیکنان نیمکت مثل وحدت و گئورگی در حد 5-6 دقیقه می‌توانستند بازی کنند. نیمه اول تحت تاثیر بازی سپاهان بودیم اما نیمه دوم ده نفره بودیم، البته خوب هم دفاع کردیم و بعد هم زمانی گل خوردیم که دیگر جای جبران نبود.
 محمد عمری یک مصدومیت مزمن دارد
گل‌محمدی درباره مصدومیت متعدد بازیکنان پرسپولیس عنوان کرد: ببینید مثلا محمد عمری یک مصدومیت مزمن دارد و بعد از استراحت خوب می‌شود اما دوباره به پایش فشار می‌آید و اینطور می‌شود. در هر صورت با این فشار بازیها، مصدومیت هم جزوی از بازی است و ممکن است بازیکنان درگیر شوند. مصدومیت بعضی بازیکنان طولانی شد و مصدومیت‌هایی داشتیم که خیلی طول کشید. در هر صورت وقفه‌ای که وجود دارد، فرصت خوبی برای ریکاوری ذهنی و رسیدن بازیکنان مصدوم و بیمار ماست. در هر صورت این جزوی از فوتبال است و نمی‌شود از آن اجتناب کرد.
 بازیکنان ذخیره ما مثل اصلی‌ها هستند
او درباره تفاوت بازیکنان اصلی و ذخیره، اظهار کرد: من زیاد اعتقادی به این مسئله ندارم و بازیکنان تیم ما، بالاخره بازیکنانی هستند که تقریب اشرایط برابری دارند. در هر صورت در هر تیمی ممکن است سه چهار نفر ممتاز باشند و شرایط فنی بهتری داشته باشند. به هر حال بازیکنانی که برای ما بیشتر بازی کردند، قطعا بیشتر در شرایط بازی هستند و اعتماد به نفس بیشتری دارند. اما وقتی تغییرات ایجاد می‌شود، بازیکنی که وارد زمین می‌شود از شرایط بازی به دور است. اما به هر حال این اتفاقی است که برای ما چندین بار رخ داده و این چیزی است که ممکن است برای هر تیمی پیش بیاید.