مورایس: وقتی جشن می‌گیریم که قهرمان شویم

هنوز بازی‌های مهمی پیش رو داریم

مورایس: وقتی جشن می‌گیریم که قهرمان شویم

ژوزه مورایس می‌گوید به خاطر احترام به تیم فوتبال پرسپولیس در پایان بازی برای شادی به سمت هواداران سپاهان نرفته است. 

سپاهان در دقایق پایانی دیدار با پرسپولیس به گل رسید تا با چهار امتیاز اختلاف نسبت به پرسپولیس، در صدر جدول رده بندی قرار بگیرد. ژوزه مورایس پس از پایان این مسابقه اظهار داشت: در مرحله اول باید بگویم بازی زیبایی بود که ما توانستیم دو گل بزنیم اما یکی از این دو گل مورد قبول قرار گرفت. مشخصاً برابر تیم خوبی قرار گرفته بودیم؛ تیم پرسپولیس دارای بازیکنان خوب، کادر خوب و سازماندهی خوبی است و بازی سختی داشتیم.

وی افزود: بابت حضور هواداران خیلی خوشحالم که از ابتدا تا انتها ما را حمایت کردند. متوجه شدم برخی از بازیکنان می‌خواستند که من را به سمت هواداران تیم خودمان دعوت کنند تا با آنها این برد شیرین را جشن بگیریم اما من چیزی برای جشن گرفتن در این بازی نداشتم، چون یک بازی معمولی مثل بقیه بازی‌ها بود و من هم در خانه حریف بودم و خواستم به تیم حریف احترام بگذارم. ما به این روند ادامه می‌دهیم و این هم یک بازی مثل بقیه بازی‌ها بود. من زمانی با هواداران شادی می‌کنم که قهرمان لیگ شویم.

مورایس سپس گفت: از حضور هواداران و شور و اشتیاق آنها تشکر‌ می‌کنم. حضور آنها باعث می‌شود که ما اینجا باشیم و بازی خوبی ارائه بدهیم. برای هواداران خوشحالم و متاسفم که نشد برای شادی پایان بازی به سمت آنها بروم اما این روش و سبک کاری من است. شاید اگر بازی خانگی بود، به سمت هواداران می‌رفتم و بابت حضور آنها تشکر می‌کنم اما برای ما صرفاً این یک بازی می‌کند و امیدوارم این برد کافی باشد تا در پایان لیگ بتوانیم قهرمانی را به دست بیاوریم.

سرمربی سپاهان در پاسخ به اینکه با توجه به اختلاف چهار امتیازی با پرسپولیس آیا باید این تیم را قهرمان لیگ برتر دانست، عنوان کرد: فکر نمی‌کنم بتوانیم چنین نظری را بدهیم. هر بازی یک تاریخچه و عقبه خاصی دارد و هفت بازی و ۲۱ امتیاز باقی مانده و ما هر روز کارمان را با همان روال پیش می‌رویم و اگر بتوانیم به همین روند ادامه بدهیم، در پایان فصل جشن می‌گیریم. امروز هواداران بابت برد، راضی و خوشحال بودند و لیاقت این را هم داشتند اما قهرمانی زمانی به وجود می‌آید که با امتیازات پیش رو در بازی‌های پیش‌رو بتوانیم آن را به دست بیاوریم. این برد برابر حریف مستقیم ما بود که کیفیت لازم را داشتند که بخواهند برای قهرمانی آماده شوند اما ما هنوز بازی‌های مهمی را پیش رو داریم.

مورایس در پاسخ به اینکه دلیل تعویض رضاییان و احمدزاده تاکتیکی بود و یا به خاطر خستگی، گفت: تنها جوابی که دارم این است که همه تیم بازی خوبی را ارائه دادند و بابت نحوه بازی و عملکرد بازیکنان و تیم هم تبریک می‌گویم.

او درباره تغییر سپاهان نسبت به تقابل با پرسپولیس در جام حذفی بیان کرد: در مسابقه‌ای که داشتیم، اتفاقاتی افتاد که من به بازیکنان گفتم بازی خودشان را نکردند، به دلایلی که مسئولیت آن با من بود که بخواهم آماده‌سازی تیم را انجام بدهم. بازی ۱۲۰ دقیقه طول کشید و فقط ۹۰ دقیقه نبود و نمی‌توانیم بگوییم که خوب بازی کردیم، اما تا دقیقه ۹۰ نتیجه دو بر دو بود و در وقت اضافه دو گل دریافت کردیم و شرایط نمی‌توانست برایمان عادی باشد. پنالتی هم اتفاق افتاد که نمی‌توانست برایمان طبیعی باشد اما در هر صورت می‌پذیریم و از این اتفاقات برای آینده یاد می‌گیریم. همیشه گفته‌ام دلیل بودن ما برای امروز این است که امروز را خوشحال باشیم و فردا را هم برای بهتر شدن زندگی کنیم. من به موقعیت‌هایی که پیش می‌آید، به چشم یادگیری نگاه می‌کنم و برخی مسائل هم اشتباهاتی بود که برای آن توضیحی نداشتم اما امروز توانستیم بازی متفاوتی ارائه بدهیم.

مورایس درباره قضاوت پیام حیدری در این مسابقه گفت: بازی سختی برای داور بود، چون برای هر سوت داور، روی نیمکت یک بحث و گلایه از جانب هر دو تیم می‌دیدیم و بازیکنان با هر سوتی به سمت داور می‌رفتند و این مسئله مقداری عدم تمرکز را برای داور به همراه دارد؛ داوری که آن وسط تک و تنها می‌ماند و VAR هم ندارد و قضاوت این بازی و بازی‌هایی مثل این، سخت می‌شود. در جام حذفی هم گفتم داور در بعضی صحنه‌ها علیه ما سوت زد و امروز هم قضاوت‌ها و سوت‌هایی علیه ما داشت، مثل اتفاقی که روی گل اول رخ داد و شما هم دیدید، اما نمی‌شود درباره آن حرف زد. موقعیت سختی بود، اما در نهایت توانستیم بازی را ببریم. گاهی ما گلایه می‌کردیم و گاهی هم تیم حریف.

او در پایان افزود: همان‌طور که ما اشتباه داریم، ممکن است داور هم اشتباه داشته باشد، اما در هر صورت باید به داور کمک کنیم تا بهتر و بهتر و حرفه‌ای‌تر بشود؛ حالا با آنالیزهایی که داورها می‌توانند بعد از بازی انجام بدهند، شبیه‌سازی‌هایی که می‌توانند از طرف هر بازیکنی ببینند و آنالیز کنند، دخالت‌هایی که می‌توانند در وسط بازی با سوت‌هایشان انجام بدهند.‌ باید همه اینها را انجام بدهند تا بهتر و حرفه‌ای‌تر بشوند. در هر صورت باید به داور تبریک بگویم، چون قضاوت آسانی نبود. باید همگی باور داشته باشیم که در آینده داوری در ایران بهتر از این شود؛ بیاییم به داوران اعتماد کنیم، چون آنها می‌خواهند به نحو احسن کارشان را انجام بدهند. اگر همین کاری که داوران انجام می‌دهند، بهترین کارشان باشند، می‌پذیرم و به آنها تبریک می‌گویم.