5 نمره منفی برای تخلف دنده عقب

5 نمره منفی برای تخلف دنده عقب

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران گفت: خلوتی بزرگراهها ظرفیتی خطرناک برای تصادفات دلخراش حاصل از حرکت با دنده عقب است.

سرهنگ رابعه جوانبخت در خصوص تخلف حرکت با دنده عقب در ایام نوروز گفت: برخی رانندگان که آشنایی کافی با مسیرهای تردد خود ندارند با حرکت به صورت دنده عقب در بزرگراهها باعث ایجاد حوادثی ناگوار برای خود و دیگر رانندگان میشوند

سرهنگ جوانبخت در خصوص حرکت با دنده عقب در بزرگراهها و خطرات آن افزود: حرکت با دنده عقب جزء تخلفات حادثه ساز محسوب میگردد که علاوه بر جریمه، اعمال نمره منفی را نیز در بر خواهد داشت.

وی ادامه داد: در این تخلف اگر پلاک خودرو شخصی باشد ۵ نمره منفی و اگر وسیله نقلیه عمومی باشد ۷ نمره منفی اعمال خواهد شد.

سرهنگ جوانبخت بیان داشت: برخی رانندگان بعلت عدم آشنایی با سطح شهر و گاهی بخاطر حواس پرتی در رانندگی از مقطعی عبور میکنند که باید از آن خارج میشدند، به لحاظ اصلاح مسیر اقدام به دنده عقب مینمایند که بسیار امر خطرناکی است و تصادفات دلخراشی را ما به واسطه ارتکاب این تخلف شاهد هستیم.

وی افزود: طی تحقیقات پلیس راهور به این نتیجه رسیدیم که بخش عمدهای از مسافران پایتخت به دلیل گم کردن آدرسها در بزرگراهها و عدم توجه به تابلوها و علائمی که مشخص کننده مسیرها و مقصد مسافران است در بزرگراهها اقدام به تخلف دنده عقب مینمایند که این مسئله یکی از دلایل اصلی تصادفات دلخراش در بزرگراهها در کنار گزینههایی مانند سرعت، سبقت غیرمجاز و تغییر مسیرهای ناگهانی است.

وی توصیه کرد: مسافران در شهر تهران در صورت نیاز با استفاده از مسیریابها تردد نمایند تا مجبور نباشند به دلیل گم کردن مسیر در بزرگراهها توقف یا اقدام به دنده عقب نمایند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ از رانندگان خواست به هیچ عنوان به جهت بازگشت و اصلاح مسیر اقدام به دنده عقب در معابر و بزرگراهها ننمایند تا شاهد حوادث و تصادفات دلخراش در سطح شهر تهران نباشیم.