مهسا مجیدی و محمد رحیمی زاده ، دو معمار ایرانی به عنوان داوران فستیوال جهانی معماری 2024 انتخاب شدند

فستیوال جهانی معماری یک رویداد سه روزه می‌باشد که هر ساله (از سال ۲۰۰۸ میلادی تا به امروز) با حضور معمارانی از سراسر نقاط جهان با هدف تعامل آثار و تجارب عالی معماری و تمجید از پروژه‌های شاخص معماری دنیا برگزار می‌گردد.

مهسا مجیدی و محمد رحیمی زاده ، دو معمار ایرانی به عنوان داوران فستیوال جهانی معماری 2024 انتخاب شدند

 


هفدهمین فستیوال جهانی معماری سال ۲۰۲۴ میلادی در تاریخ‌ ۶ تا ۸ ماه نوامبر سالجاری میلادی با برگزاری رویدادهایی با سخنرانی افراد سرشناس در مارینا بی سندز سنگاپور برگزار خواهد شد.

اما در میان هیئت دوران فستیوال جهانی معماری در سال ۲۰۲۴ میلادی و در میان اسامی معمارانی همچون پیتر کوک معمار انگلیسی ، اِمره آرولات معمار تُرک ، سانجای پوری معمار هندی ، گوکان آوجی‌اوغلو معمار تُرک ، دیوید باسلتو معمار شیلیایی و بنیانگذار وبسایت آرک‌دیلی و... نام دو معمار ایرانی یعنی مهسا مجیدی و محمد رحیمی‌زاده نیز حضور دارد.

لازم به یادآوری است استودیو باغ ایرانی (معمار مسئول: مهسا مجیدی) در شانزدهمین دوره جوایز فستیوال جهانی معماری (در سال ۲۰۲۳ میلادی) با پروژه هانری کربن (تهران، ایران) و در بخش پروژه‌های ساخته شده به عنوان برنده شناخته شد!

همچنین دفتر معماری کالبد (معمار مسئول: محمد رحیمی‌زاده) نیز در این دوره از فستیوال جهانی معماری با پروژه حفاری برای نور (ویلا قنات) (یزد، ایران) و در بخش پروژه‌های آینده به عنوان برنده شناخته شد!