ضرورت ساخت سد در شمال استان بوشهر/ مطالعات طرح انجام شود

ضرورت ساخت سد در شمال استان بوشهر/ مطالعات طرح انجام شود

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد سد در شمال استان بوشهر لازم و ضروری است و پیگیر آن هستیم که به یک نتیجه مطلوب برسد.

 عبدالکریم جمیری بعد از ظهر شنبه در نشست با دهیاران شهرستان گناوه در فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: دهیاران باید وضعیت پروژه‌هایی که در روستاها تعریف و اعتبارات آن پیش بینی شده است را مشخص کنند.

وی ادامه داد: در این جلسه دهیاران پروژه‌هایی که در ارتباط با بنیاد مسکن به وِیژه مرتبط است مطرح کنند تا این پروژه‌ها سرعت بیشتری یابد.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه خدمات به روستاها صورت گرفته اما برنامه ریزی متناسب با شرایط هر روستا نداشته‌ایم و باید کارهایی انجام دهیم که روستاییان در روستاها، ماندگار می‌شدند و اشتغال پیدا می‌کردند.

وی پیرامون موضوع احداث سد در شهرستان‌های شمال استان گفت: از اولویت‌های دولت است که از خروج آب‌های بالادست که در سواحل به نقطه مرزی و دریا می‌رسد جلوگیری شود و ما هم بر آن اهتمام و تاکید داریم.

وی با تاکید بر ضرورت احداث سد در شمال این استان خاطرنشان کرد: این موضوع در برنامه‌های اولویت دار قرار گرفته و با جدیت پیگیر هستیم و استاندار بوشهر نیز پیگیر این موضوع هستند.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در سفرهای کاری و در سفر وزیر نیرو رئیس مجلس شورای اسلامی به استان بوشهر موضوع سدهای شهرستان‌های گناوه و دیلم را مطرح و برکار مطالعاتی و اقدام جدی آن تاکید شد.

جمیری یادآور شد: د حداقل برای چهار نقطه در شمال استان بوشهر زمینه احداث سد فراهم است که باید مطالعات لازم در این زمینه انجام شود.

وی تصریح کرد: به سازمان آب منطقه‌ای استان اعلام شد که طرح سد در شمال این استان را آماده کند و مطالعات اولیه ارائه دهند تا به گروه هیأت همراه در سفر رئیس مجلس به این استان اعلام شود و در این زمینه وزیر نیرو پذیرفته است.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: نتیجه بی توجهی به ایجاد سد در حوضه‌های آبریز با میزان زیاد آبی که به دریا می‌ریزد، نه تنها از آب آن استفاده نمی‌شود بلکه با ایجاد رسوب در خور موجب از بین رفتن بنادر نیز می‌شوند.

وی گفت: این موضوع بسیار مورد تاکید و توجه و لازم و ضروری است و در پی آن هستیم که به یک نتیجه مطلوب برسد.