هند از پاویون خود برای اکسپو 2025 رونمایی کرد: طرحی الهام گرفته از هانومان اسطوره ی هندی برای آسایش انسان آینده

 سرانجام دومین کشور پرجمعیت دنیا پس از چین یعنی کشور هند از پاویون خود در اکسپو۲۰۲۵ اوزاکا رونمایی کرد! پاویونی که با الهام از هانومان، یکی از شخصیت‌های اسطوره‌ای هند طراحی شده است

هند از پاویون خود برای اکسپو 2025 رونمایی کرد: طرحی الهام گرفته از هانومان اسطوره ی هندی برای آسایش انسان آینده


بد نیست بدانید هانومان سردار سوگریوا، پادشاه بوزینگان بود که در حماسه‌ی رامایانا با راما پیمان می‌بندد و هانومان در پی این پیمان به جستجوی سیتا، همسر ربوده شده‌ی راما می‌پردازد و او را در کاخ پادشاه اهریمنان یعنی هی رانیا کشیپو می‌یابد...

هانومان نماد ایثار و فداکاری ست؛ که وقتی از او پرسیدند “آیا راما را می‌شناسی؟” سینه‌اش را درید و قلبش را نشان داد که بر آن نام راما نوشته بود!

تاکنون جزئیات زیادی درباره‌ی این پاویون منتشر نشده است اما تفکر طراحی حاکم بر آن با یکی از موضوعات مورد توجه اکسپو ۲۰۲۵ یعنی نجات زندگی در ارتباط است. همچنین هدف اصلی این پاویون، نمایش میراث غنی فرهنگی و پیشرفت‌های شگرف هندی‌ها در موضوعاتی فناوری محور خواهد بود.

علم، فناوری و نوآوری در صنعت تاثیر زیادی بر رشد اقتصادی و توسعه اجتماعی کشور هند داشته است. پیش‌بینی می‌شود که توسعه فنی و صنعتی هند از ۳۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ میلادی به ۶۳ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۵ میلادی برسد!

امروزه هند به عنوان کشوری پیشرو در صنعت خودروسازی (دومین صنعت با رشد سریع و یکی از بزرگ‌ترین صنعت‌ها در کل جهان که ۷.۱ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را به خود اختصاص می‌دهد)، مخابرات و فناوری اطلاعات شناخته می‌شود. صنعت خودروهای برقی نیز در حال توسعه است تا هند به اهداف انرژی‌های تجدیدپذیر خود دست یابد و از طریق فناوری و رشد پایدار به کاهش گرمایش جهانی و تغییرات آب و هوایی کمک نماید.

صنعت مخابرات هند نیز سریع‌ترین و رقابتی‌ترین صنعت در جهان است به طوری که از نظر تعداد کاربران تلفن و اینترنت، به ترتیب ۱.۲ میلیارد و ۳۲۱ میلیون، دومین صنعت بزرگ جهان به شمار می‌آید! هند با بیش از نیم میلیارد مشترک اینترنت ، یکی از بزرگ‌ترین و سریع‌ترین بازارهای در حال رشد برای مصرف کنندگان دیجیتال محسوب می‌شود.