هیات قایقرانی استان بوشهر رتبه سوم کشور را کسب کرد

هیات قایقرانی استان بوشهر رتبه سوم کشور را کسب کرد

رئیس هیات قایقرانی استان بوشهر گفت: براساس ارزیابی صورت گرفته از عملکرد یک سال گذشته هیات‌های قایقرانی با درنظر گرفتن همه رشته‌های زیرمجموعه فدراسیون، هیات بوشهر با کسب امتیاز ۵۰۰ رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داد.

مهدی زارعی اظهار کرد: جذب منابع مالی برای پیشبرد اهداف هیات قایقرانی، توسعه رفتار سازمانی، نیروی انسانی، عمومی، محیط حقوقی، سخت افزاری، ورزش قهرمانی و علمی و پژوهشی از مولفه‌های تاثیرگذار در کسب رتبه سوم هیات قایقرانی استان بوشهر است.

وی بیان کرد: در حوزه منابع مالی از محل کمک های مردمی، اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر و فدراسیون به ترتیب ۲۴۰، ۱۱۰ و ۴۰ میلیون کمک نقدی جذب شد و در بخش غیرنقدی نیز پروژه های آسفالت محوطه به متراژ سه هزار مترمربع و رنگ آمیزی محوطه شامل اسکه انبارها، نرده‌ها، درب ورودی و جدول ها به اتمام رسیده است.

زارعی ادامه داد: احداث باشگاه بدن سازی به متراژ ۲۴۰ مترمربع، رختکن ۲۰ مترمربع، انبار قایق ها ۷۲ مربع و محوطه سازی چهار هزارمترمربع فضا برای هیات قایقرانی از دیگر اقدام های هیات قایقرانی استان بوشهر در بخش سخت افزاری است.

رئیس هیات قایقرانی استان بوشهر گفت: اکنون این هیان در رشته های قایقرانی آب‌های آرام، دراگون، اسلالوم و رویینگ به ترتیب ۵۶، پنج، چهار و سه قایق در اختیار دارد.

زارعی با اشاره به فعالیت ۱۰ باشگاه قایقرانی در استان بوشهر، بیان کرد: شمار ورزشکاران بیمه شده این هیات براساس عملکرد سال ۱۴۰۰ در بخش‎های آقایان و بانوان هر کدام ۹۸ نفر گزارش شده است.

وی یادآور شد: هیات قایقرانی استان بوشهر در سال گذشته رویدادهای مختلفی از جمله دراگون بت آقایان و بانوان، کایت بردینگ آقایان و بانوان، مسابقات قایقرانی نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس و المپیاد استانی آب های آرام بانوان و آقایان برگزار کرد که در کسب رتبه سوم در بین هیات های کشور نقش تاثیرگذاری داشته است.

زارعی اظهار کرد: در سال گذشته قایقرانان استان بوشهر نیز عملکرد قابل قبولی داشتند تا جایی که پنج نفر از قایق سواران هم استانی در رده های سنی مختلف به عضویت تیم های ملی درآمدند.

رئیس هیات قایقرانی استان بوشهر عنوان کرد: هم اکنون رشته قایقرانی در شهرستان های بوشهر، گناوه، دیلم، کنگان، تنگستان و عسلویه فعال است و درشهرستان جم نیز با دسترسی نداشتن به دریا با استفاده از ظرفیت استخر زمینه فعال‌سازی رشته کانوپولو فراهم شده و در شهرستان دشتستان نیز در نبود دریا و با استفاده از استخر امکان فعالیت هیات قایقرانی در قالب چند رشته وجود دارد.

وی افزود: در شهرستان‌های ساحلی دشتی و دیر نیز ظرفیت‌های خوبی وجود دارد که انتظار می‌رود در سایه حمایت مسئولان این شهرستان‌ها زمینه تحقق این مهم فراهم شود.