معاون استاندار: توزیع اعتبارات ملی متناسب با وسعت فارس نیست

معاون استاندار: توزیع اعتبارات ملی متناسب با وسعت  فارس نیست

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس با بیان اینکه بزرگترین تقسیمات کشوری مربوط به استان فارس با ۳۷ شهرستان است، گفت: اعتباراتی که در سطح ملی باید به استان فارس تخصیص داده شود متناسب با وسعت، جمعیت و وضعیت این استان در تقسیمات کشوری نیست.

عبدالعلی کریمی در سلسله نشست‌های خبری مدیران پاسخگو اظهار کرد: می‌طلبد که ۱۸ نماینده استان فارس در مجلس شورای اسلامی برای تخصیص اعتبارات در حد و اندازه استان فارس به کمک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بیایند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس ادامه داد: متأسفانه حتی اعتباراتی به هشت شهرستان‌ جدید استان فارس اختصاص داده نشده است و این باید به عنوان یکی از مطالبات استان مطرح شود. شهرستان‌های جدید فارس در حد و اندازه یک استان هستند و متولیان امر تخصیص اعتبارات بایستی این شهرستان‌ها را نیز در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه بحث آب اولین اولویت استان در تخصیص اعتبار است، گفت: بحث انتقال آب از حوزه خلیج فارس به داخل استان و بهره‌وری در امر استفاده از منابع آبی زیرزمینی از مهمترین مباحثی است که باید به صورت جدی دنبال شود.

معاون استاندار فارس عنوان کرد: با توجه به اینکه در بخش کشاورزی از آب‌های زیرزمینی استفاده زیادی می‌شود که باید بهره‌وری را در سرلوحه کار بخش کشاورزی قرار دهیم. همچنین نیاز است شهرک‌های گلخانه‌ای در سطح استان ایجاد شود و در شهرستان‌هایی که مشکل آب وجود دارد از کشت‌های سنتی به سمت بهره‌وری و کشت‌های گلخانه‌ای برویم.

وی توجه به بحث صنعت و معدن را از دیگر اولویت‌های استان فارس دانست و افزود: استان فارس از ظرفیت‌های بسیار بالایی در بحث معدن بهره می‌برد و می‌طلبد در این حوزه برنامه‌ریزی و اقدامات خوبی که انجام شده است را گسترش دهیم.

کریمی با اعتقاد به اینکه گردشگری استان ظرفیت بسیار بالقوه‌ای است که به صورت کامل بالفعل نشده است، گفت: در بخش گردشگری جای کار بسیار زیاد است. همان طور که گفتیم کشاورزی جزو مزیت‌های اصلی استان است اما با توجه به تحلیل آب‌های زیرزمینی با مشکل مواجه هستیم.

وی طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام در حوزه‌های مختلف را هم از دیگر اولویت‌های استان قلمداد کرد و خاطرنشان کرد: امیدواریم اعتبارات لازم به این بخش‌ها نیز اختصاص داده شود. اعتباراتی نیز در سطح کشور برای طرح‌های کلان استان در نظر گرفته شده است که انشالله با تلاش‌هایی که در این سازمان مهم در حال انجام است روز به روز شاهد توسعه و پیشرفت استان پهناور فارس باشیم.

او ادامه داد: جهاد تبیین و رسانه‌ای کردن زحمات و تلاش‌هایی که توسط دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود یکی از مهمترین موضوعاتی است که در ارتباط با فرمایشات رهبر معظم انقلاب می‌توان بیان کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس افزود: رسانه‌ها پُل ارتباطی بین دستگاه‌های اجرایی و مردم و بیانگر تلاش‌های این سازمان‌ها هستند.

وی اضافه کرد: تلاش‌های بسیاری در سطح استان توسط سازمان‌ها انجام می‌شود که یکی از سازمان‌های مهم و اصلی در رأس این تلاش‌ها سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس محسوب می‌شود.

کریمی با بیان اینکه اساسی‌ترین موضوعات توسعه‌ای استان در این سازمان پیگیری و رصد می‌شود، گفت: مباحث مربوط به اعتبارات و بودجه استان و مسائل برنامه‌ریزی و توسعه‌ای استان و مسائل مربوط به آموزش مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی به عنوان سه سرفصل اصلی است که بر عهده این سازمان قرار دارد.

این مقام مسئول تاکید کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس در تمام جلسات و کارگروه‌های اساسی یک طرف اصلی قضیه به شمار می‌رود و اهم موضوعات توسعه‌ای و پیشرفت استان در ابعاد مختلف کشاورزی، صنعت، معدن و گردشگری از طریق این سازمان برنامه‌ریزی، پیگیری و به مرکز منعکس می‌شود.

معاون استاندار فارس اظهار کرد: تلاش‌های مضاعف در خصوص جذب اعتبارات ملی و اعتبارات بودجه‌ای در سطح کشور می‌طلبد که پیگیری‌های بسیاری انجام شود. اگر پیگیری‌ها انجام نشود استان به آن بالندگی مورد نظر نمی‌رسد.