فارس از موج ششم گذشت اما کرونا تمام نشده است

تعداد مرگ‌ها به ۱۵۷ نفر رسید

فارس از موج ششم گذشت اما کرونا تمام نشده است

جانشین استاندار فارس در ستاد مدیریت کرونا گفت: این استان از موج ششم کرونایی اومیکرون گذشت اما بدون شک کرونا همچنان وجود دارد و رعایت شیوه نامه های بهداشتی باید به طور جد مورد توجه و اهتمام مردم و شهروندان و به ویژه مسافران و میهمانان نوروزی باشد.

اسماعیل محبی پور روز یکشنبه اظهار داشت: فارس و شهرستان های ۳۷ گانه این استان با توجه به آخرین رنگ بندی ها و بررسی ها در شرایط خوبی قرار دارد و مردم می توانند با رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی تعطیلات نوروزی امسال را در کمال آرامش و سلامتی تجربه کنند.

وی تصریح کرد: البته این شرایط نباید ما را از انجام واکسیناسیون و زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی به ویژه در محافل و دورهمی های نوروزی و خانوادگی غافل کند زیرا کرونا و سویه اُمیکرون نشان داده که قدرت سرایت قوی تری دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس هشدار داد که به هیچ وجه شرایط را عادی جلوه ندهیم و بدانیم که خطر کرونا همچنان در کمین است.

محبی پور ادامه داد:همچنان باید به زندگی با کرونا عادت داشت و با زدن ماسک و رعایت پروتکل ها و انجام واکسیناسیون به عنوان مهمترین حربه مقابله با کرونا سلامتی و ایمنی در برابر این ویروس مرگبار را برای خود و اطرافیانمان به ارمغان آورد.

معاون استاندار فارس همچنین گفت: باید از کادر بهداشت و درمان فارس و همه شهرستان های استان که ایثارگرانه و مجاهدانه برای تامین سلامت مردم و شهروندان تلاش های وصف ناپذیری داشتند قدردانی کرد.

وی حضور و مشارکت و همکاری مردم را مهمترین مولفه و شاخص برای مقابله با کرونا دانست و گفت: استان فارس این روزها و در طول ایام تعطیلات نوروزی میزبان خیل عظیمی از هم وطنان و مسافران نوروزی از اقصی نقاط ایران و حتی کشورهای مختلف است که ضرورت رعایت اصول و موازین بهداشتی و تکمیل مراحل واکسیناسیون در این شرایط برای میهمانان ورودی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم با اعلام آخرین وضعیت کرونا در فارس نیز شمار جانباختگان ناشی از کرونا در این استان را تا روز گذشته ۲۸ اسفند هفت هزار و ۹۵۷ نفر اعلام کرد.

این روابط عمومی همچنین اعلام کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۹۱ هزار و ۸۲۸ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۱۷ هزار و ۵۰۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۲۴ هزار و ۳۱۵ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۱۲ هزار و ۶۱۹ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۳۶۷ هزار و ۵۱۳ مورد تست سریع انجام شده و ۱۰۴ هزار و ۸۸۳ بیمار مثبت شناسایی شده است.