قائم مقام رئیس رسانه ملی: درهای صداوسیما را به روی همه باز می‌کنیم

قائم مقام رئیس رسانه ملی: درهای صداوسیما را به روی همه باز می‌کنیم

قائم مقام رئیس صداوسیما در امور فرهنگی در هشتمین نشست تخصصی هیات و تشکل‌های دینی برگزیده مهرواره هوای نو گفت: مکتب اهل بیت (ع) در عمق خلوت‌های خود نیز از مردم غافل نیست که در روایات داریم حضرت زهرا (س) در آخرین روزهای عمر خویش در موقع نماز برای همسایه‌ها دعا می‌کردند واین تفاوت مکتب اهل بیت با انجمن حجتیه است. هدف دین‌داری ما برپایی قسط و عدالت است. خدا حرکت فرهنگی را با ارسال پیامبران و کتاب انجام داده است که هدف آن هم این بود تا عموم مردم برای عدالت بپا خیزند و پای این آرمان ایستادگی کنند.

وحید جلیلی افزود:‌ اگر فعالیت‌های ما در هیات و صدا و سیما برای تحقق عدالت و قسط باشد، قرآنی و اهل بیتی است. نمی‌توان هر سبک زندگی را در پیش گرفت و بگوییم ولایت امیرمومنان در دل ما است. اگر حضرت علی (ع) ولی ماست، رفتن به هیات و اردوهای راهیان نور و عبادات ما نباید بهانه‌ای برای فرار از مسئولیت اجتماعی باشد. فعالیت فرهنگی ما نباید مانع فعالیت اجتماعی باشد و فعالیت اجتماعی نیز نباید مانع فعالیت سیاسی و در نهایت فعالیت سیاسی نباید مانع فعالیت تمدنی باشد.

جلیلی درباره توجه صدا و سیما به هیات‌های استانی گفت: من خودم شهرستانی هستم و از ظرفیت‌های وسیع فرهنگی در استان‌های مختلف باخبر هستم و لذا حتما از ظرفیت‌های استانی استفاده خواهیم کرد. توصیه و توقع ما این است که شبکه‌های استانی توجه و ارتباط بیشتری با جبهه فرهنگی انقلاب داشته باشند و در جلسات مختلف نیز پیگیر این امر هستیم. شعار اصلی پیمان جبلی رئیس رسانه ملی این است که برای تحول آمده‌ایم نه برای تغییر که این روزها شاهد نمونه‌هایی از این تحولات هستیم.

درهای صداوسیما را به روی همه باز می‌کنیم

وی اضافه کرد:‌ اگر در برابر جبهه فرهنگی انقلاب دچار خودبسندگی باشیم، به طور قطع و یقین در برابر جریان‌های غربی‌ها نیز انفعال خواهیم داشت و برای عبور از این حالت انفعال باید غرور را کنار بگذاریم. در این راستا توصیه من به تمام مسئولان سازمان صدا و سیما این است که درهای سازمان را به روی همه باز کنند.

جلیلی در پاسخ به سوال علی‌اکبر مداحی رئیس هیات مدیره ستاد مرکزی هیات رزمندگان اسلام در خصوص استفاده جزیره‌ای و سلیقه‌ای از سخنرانان و مداحان در رسانه ملی گفت:‌ تاکنون آنچه از ظرفیت هیات‌ها و مداحان در رسانه ملی منتشر شده، مثال‌زدنی است و تلاش کردند بهترین‌ها به قاب رسانه ملی راه پیدا کند. البته انتقاداتی هم وارد است و باید ترمیم شود و ظرفیت‌های مهجور مورد استفاده قرار گیرند.