حنانوف برای مهار قایدی می‌آید

تاکتیک گواردیولایی در دربی 

حنانوف برای مهار قایدی می‌آید

احتمال دارد یحیی گل‌محمدی یک تغییر مهم را در خط دفاعی تیمش ایجاد کند. 

تیم پرسپولیس امروز تمرینات خود را برای شهرآورد روز یکشنبه استارت خواهد زد. دیداری که بین تیم‌های اول و سوم لیگ برتر برگزار می‌شود و شاید آخرین فرصت قرمزها برای سبقت از رقیب سنتی آبی‌پوش در فاصله چهار هفته تا پایان لیگ برتر باشد.
این بازی همچنین تقابل بهترین خط حمله لیگ برتر با یکی از بهترین خطوط دفاعی این فصل فوتبال ایران است. جایی که استقلال با خط حمله آتشین خود مقابل خط دفاعی مستحکم پرسپولیس قرار می‌گیرد که باید خود را آماده چالش کنترل ستاره‌های تیمی کند که این هفته شش گل به حریف همشهری زد.
ستاره استقلال در برابر هوادار، مهدی قایدی بود که یک گل زد، یک پاس گل داد و دو پنالتی هم برای تیمش گرفت تا برای پرسپولیس و مدافعانش خط و نشان بکشد. او در پست وینگر چپ بازیکنی بی‌همتا و البته مهارناپذیر نشان داده اما پرسپولیس برای شکست استقلال، محکوم به کنترل این ستاره است.

این فصل مدافع راست اصلی پرسپولیس دانیال اسماعیلی‌فر بوده که با 5 پاس گل، عملکرد خوبی در گلسازی داشته اما نکته برجسته نمایش او نه وجه دفاعی بلکه خصوصیت هجومی این بازیکن است که او را تبدیل به یک مدافع راست رونده، سرعتی و موقعیت‌ساز کرده و شاید دانیال مدافع مورد نظر برای مهار قایدی نباشد.
در کنار دانیال، وحدت حنانوف دیگر بازیکنی است که گزینه یحیی برای حضور در این پست خواهد بود. وحدت با وجود تجربه کم و شاید توانایی کمتر نسبت به بازیکنان ایرانی اما یک مدافع جنگنده و پرتلاش است که به معنای کامل تلاش می‌کند اجازه عبور همزمان توپ و بازیکن را ندهد و در بعضی موارد هم با خشونت هدف خود را پیش می‌برد.
بنابراین شاید یحیی برای کنترل قایدی یک تغییر مهم را در ترکیب تیمش ایجاد کند و به وحدت بازی بدهد تا او وظیفه خنثی‌سازی حملات استقلال را برعهده بگیرد. البته در این صورت اسماعیلی‌فر وارد گزینه‌های هافبک کناری می‌شود و باید با لیستی طولانی از گزینه‌ها رقابت کند و حتی ممکن است در مهم‌ترین بازی فصل به نیمکت برود.
استفاده از حنانوف مشابه ایده پپ گواردیولا برای استفاده از بازیکنانی نظیر آکه و آکانجی در پست دفاع راست و چپ است. بازیکنانی که اغلب مدافعان مرکزی هستند و خصوصیت دفاعی دارند و برای کنترل وینگر‌های سریع و تکنیکی حریف استفاده می‌شوند.
به هر حال باید منتظر تمرینات پرسپولیس ماند و دید که یحیی چه ایده‌هایی برای از کار انداختن خط آتش بهترین خط حمله لیگ برتر خواهد داشت.