آزادسازی ۳۵۰ میلیارد تومان از بانک‌های چین برای اداره شرکت هفت تپه

آزادسازی ۳۵۰ میلیارد تومان از بانک‌های چین برای اداره شرکت هفت تپه

دادستان سابق عمومی و انقلاب اهواز با اشاره به روند حل مشکلات شرکت نیشکر هفت تپه گفت: عمق موضوع هفت تپه بسیار بیشتر این مسائل بود و بحث‌های اجتماعی و کارگری، لایه رویی آن بود.

عباس حسینی پویا در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل دادگستری خوزستان و دادستان مرکز استان که امروز (۱۶ فروردین‌ماه) انجام شد، اظهار کرد: یکی از مواردی که خیلی مدنظر رئیس قوه قضاییه و دادستان کشور است، موضوع اجرای احکام قضائی است. هدف از تشکیل پرونده، اجرای حکم است. در بدو ورود، حوزه اجرای احکام به ویژه در اهواز نسبتا شلوغ  بود به گونه‌ای که ۵۰ درصد آمار اجرای احکام  خوزستان در این شهرستان بود.

وی افزود: در زمان آغاز کار، این حوزه را با ۲۰ هزار و ۶۱۷ پرونده تحویل گرفتم که در هفت سال و دو ماه خدمت، ۱۴۷ هزار پرونده وارد اجرای احکام شد و ۱۴۵ هزار پرونده مختومه شد و ۴ هزار و ۴۱۲ پرونده از موجودی اجرای احکام کسر شده است.

دادستان سابق عمومی و انقلاب اهواز گفت: همچنین در زمینه شعب تحقیق، بازپرسی و دادیاری در کل دادسرای خوزستان ۴۵ هزار پرونده داشتیم؛ در این دوره ۳۱۴ هزار پرونده وارد و ۳۲۲ هزار پرونده مختومه شد. اکنون ۳۷ هزار پرونده در دادسراهای خوزستان موجود است که نسبت به گذشته ۸ هزار پرونده از موجودی‌ها معادل حدود ۱۸ درصد از پرونده‌ها کسر شده است البته باید توجه شود که هر سال ۱۰ درصد به موجودی پرونده‌ها افزوده می‌شود.

حسینی پویا با اشاره به وظایف سخت و خطیر دادستان و تعیین حدود ۳۱۵ وظیفه برای دادستان تصریح کرد: در ایام خدمت در این سمت در خوزستان روزها و ماه‌های پرتلاطمی را پشت سر گذاشتیم که از آن جمله می‌توان به موضوع هفت‌تپه اشاره کرد.

وی افزود: عمق موضوع هفت تپه بسیار بیشتر این مسائل بود و بحث‌های اجتماعی و کارگری، لایه رویی آن بود؛ زمانی که شورای تامین و ریاست قوه قضائیه من را به عنوان نماینده تام الاختیار در مسائل هفت تپه تعیین کردند دیگر اجازه خطا نداشتم.

حسینی پویا گفت: در لایه رویی هفت تپه با کارگرانی طرف بودیم که مظلوم نمایی می‌کردند و بعضا حق و حقوقی نیز داشتند. شبکه‌های معاند بسیار علیه ما جوسازی کردند اما زمانی که دیدیم هر شب در شبکه‌های معاند روی آنتن هستیم، متوجه شدیم داریم مسیر را درست می‌رویم.

دادستان سابق عمومی و انقلاب اهواز بیان کرد: اگر همکاری دادستان کل کشور نبود، شاید این مشکل به این سادگی حل نمی‌شد؛ ۳۵۰ میلیارد تومان پول در بانک‌های چین مسدود بود که دادستان کل این پول را آزاد کرد و این پول را در اختیار من گذاشت تا علاوه بر تعدد وظایف، یک سال این شرکت را اداره کنم. از یکم تا دهم هر ماه پیگیری‌های لازم را انجام می‌دادم تا حقوق کارگران به موقع پرداخت شود.

وی با اشاره به لایه‌های زیرین مساله هفت تپه تصریح کرد: آنها قصد براندازی داشتند و موضوع حقوق‌ها و این‌ها را بهانه کرده بودند؛ علاوه بر این می‌خواستند این موضوع را به کارخانه گروه ملی (فولاد) نیز بسط دهند. می‌خواستند طیف کارگری ایجاد کنند که شورای تامین باز هم من را نماینده تام الاختیار گروه ملی تعیین کردند و با پیگیری‌ها، اعتصاب را پایان دادم و مشعل کوره‌ها روشن شد.

حسینی پویا با اشاره به دیگر اقدامات خود در دوره خدمت در این سمت و مهر تایید رئیس قوه قضائیه بر این عملکردها، بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات، ورود به یک پرونده کثیرالشاکی بود؛ پرونده صندوق‌های خانگی رامهرمز حدود ۱۵۰ هزار شاکی داشت که اجازه خواستم در مرحله دادسرا پول مردم را برگردانیم که تاکنون پول حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار نفر برگردانده شد و مقدار دیگری از پول موجود باید تقسیم شود.

وی افزود: فعال کردن انجمن حمایت از زندانیان استان خوزستان و کسب رتبه اول تا دوم کشوری یکی دیگر از اقدامات انجام شده است؛ با کمک اعتبارات و درآمدهای این انجمن دو مرکز دیالیز مجهز در حد بیمارستان‌های خصوصی تهران در اهواز احداث کردیم. درآمد حاصل از این مراکز برای خانواده‌های زندانیان هزینه می‌شود.

دادستان سابق عمومی و انقلاب اهواز با اشاره به تبعات وجود معتادان متجاهر در سطح شهر گفت: با پیگیری‌های انجام شده، کمپ ماده ۱۶ نیز راه‌اندازی می‌شود.