آ.ا.ک قهرمان سوپرلیگ یونان؛ فتح آتن با پاس گل «احسان»

احسان حاج‌صفی و میلاد محمدی، با پیراهن آ.ا.ک آتن قهرمانی در سوپرلیگ یونان را به دست آوردند

آ.ا.ک قهرمان سوپرلیگ یونان؛ فتح آتن با پاس گل «احسان»

آ.ا.ک در هفته پایانی سوپرلیگ یونان، با پیروزی 4-0 مقابل ولس توانست قهرمانی را به دست آورد. آن‌ها مرحله اول لیگ را به عنوان تیم دوم، پس از پاناتینایکوس تمام کرده بودند. در مرحله پلی‌آف هم پاناتینایکوس تا هفته قبل، در صدر جدول قرار داشت. شکست پاناتینایکوس مقابل المپیاکوس یک هفته مانده به پایان مسابقات، آ.ا.ک را به صدرجدول فرستاد. آ.ا.ک در هفته پایانی، فرصت داشت تا با پیروزی یا حتی مساوی مقابل ولس، قهرمانی را جشن بگیرد. احسان حاج‌صفی در این بازی سرنوشت‌ساز، مثل بیشتر بازی‌های فصل در ترکیب اصلی تیمش بود و دقیقه 16، پاس گل اول آ.ا.ک را به استیون زوبر داد. در نهایت، آ.ا.ک با 4 گل برنده مسابقه شد و توانست با 83 امتیاز، به قهرمانی برسد.

سمت چپ در قرق ایرانی‌ها

احسان حاج‌صفی و میلاد محمدی، دو بازیکن ایرانی آ.ا.ک در این فصل، مدافعان چپ این تیم در طول فصل بودند. تا هفته سیزدهم،‌ آن‌ها به صورت چرخشی در ترکیب آ.ا.ک بازی می‌کردند. پس از مصدومیت محمدی، حاج‌صفی جای ثابتی در سمت چپ پیدا کرد و حتی پس از بازگشت محمدی هم، توانست این جایگاه را حفظ کند. حاج‌صفی که با وجود بازی‌های خوب در طول فصل فقط یک پاس گل برای آ.ا.ک داده بود، دومین پاس گل خود را در هفته آخر و بازی سرنوشت‌ساز قهرمانی، برای هم‌تیمی‌هایش فرستاد.

پنجمین قهرمان

ساعاتی پیش از بازی آ.ا.ک و ولس، علیرضا جهانبخش توانست با فاینورد، قهرمانی در لیگ هلند را جشن بگیرد. با قهرمانی این سه نفر، تعداد لژیونرهای فاتح لیگ در این فصل، به پنج نفر رسید. صادق محرمی اولین بازیکنی بود که با دیناموزاگرب قهرمان لیگ کرواسی شد. پس از او، احمد نوراللهی در ترکیب شباب الاهلی، قهرمانی لیگ امارات را به دست آورد. جهانبخش، سومین لژیونری بود که این فصل لیگ داخلی را فتح کرد و حاج‌صفی و محمدی هم به او اضافه شدند. فصل 2022/23، برای ملی‌پوشان شاغل در لیگ‌های خارجی، پایان شیرینی داشته است.