مورد عجیب «بدهی عرصه»/ عرصه بر مالکان مسکن مهر تنگ شد

افراد پس از آنکه مسکن مهر را دریافت کردند باید نسبت به پرداخت هزینه زمین به دولت که به نمایندگی آن شرکت عمران شهرهای جدید فعالیت نموده اقدام کنند

مورد عجیب «بدهی عرصه»/ عرصه بر مالکان مسکن مهر تنگ شد
مسکن مهر؛ چالش جدید

این روزها مسکن مهر در فارس با ایجاد مشکل «بدهی عرصه»، مرکز چالش و اختلاف میان فروشندگان و خریداران شده؛ مشکلی که در خرید و فروش مسکن‌های مهر در مناطق مختلف استان فارس وجود دارد آن است که مالکان برای فروش خانه به شخص ثالث باید با شرکت‌های عمران آن منطقه نسبت به تسویه حساب اقدام کنند. بدهی که شرکت‌های عمران شهرهای جدید نظیر شرکت عمران شهر صدرا از مالکان فعلی دریافت می‌کند با عنوان بدهی عرصه است و افراد باید نسبت به تسویه حساب در زمان نقل و انتقالات اقدام کنند از این رو این بدهی مشکلاتی را ایجاد کرده. بدهی عرصه را می‌توان اینگونه عنوان کرد که افراد پس از آنکه مسکن مهر را دریافت کردند باید نسبت به پرداخت هزینه زمین به دولت که به نمایندگی آن شرکت عمران شهرهای جدید فعالیت می‌کنند اقدام کرده تا روند دریافت سند رسمی را پشت سر بگذارند. برخی از مالکان فعلی مسکن مهر در شهر صدرا در خصوص بدهی عرصه گفتند: شرکت عمران شهرهای جدید صدرا بدهی عرصه را دریافت کرده اما رسیدی به افراد ارائه نشده است!

موضوع اختلافات همیشگی؟

این افراد مدعی شده‌اند که عدم ارائه رسید پرداخت بدهی عرصه نشان دهنده آن است که شرکت عمران شهرهای جدید صدرا در تلاش است تا بدهی عرصه را در بیش از یک نوبت دریافت کند. این افراد می‌گویند: بدهی عرصه خود را زمانی پرداخت کرده‌اند که این بدهی ٢٣ میلیون تومان بوده و در محل شرکت عمران شهرهای جدید صدرا توسط دستگاه خودپرداز (ATM) موجود در این شرکت و توسط کارشناسان شرکت عمران شهرهای جدید صدرا در سال ٩٩ پرداخت کرده‌اند. پس از دوندگی‌های زیاد در سال ٩٩ توانستند رسید بدون مهر شرکت عمران شهرهای جدید صدرا را دریافت کنند که این اشخاص نسبت به تسویه حساب اقدام کرده‌اند. برای حل اختلافات بین خریداران و فروشندگان، باید شرکت عمران صدرا اقدامات مؤثری انجام دهد تا بدهی عرصه به موضوع اختلافات همیشگی معاملات مسکن مهر تبدیل نشود.