روزهای طلایی در انتظار بانوان آبی

گفت و گوی اختصاصی «خبرنیوز» با مربی و بازیکنان تیم واترپولو بانوان فارس

روزهای طلایی در انتظار بانوان آبی
تیم واترپولو بانوان فارس

علی جمشیدپور - «خبرنیوز» / تیم واترپولو بانوان فارس با کسب مقام سوم در مسابقات کشوری نشان داد که پتانسیل بالایی در ورزش بانوان وجود دارد و با تدوین برنامه ای جامع و کاربردی می توان در جهت افتخارآفرینی گام های موثری برداشت.

  

سارا روئین یکی از مربیان تیم واترپولو فارس است که پس از کسب مقام های متعدد به عنوان بازیکن در لیگ کشوری و همچنین 8 سال فعالیت در عرصه مربیگری واترپولو، در مصاحبه ای اختصاصی با «خبرنیوز» از شرایط این روزهای واترپولو بانوان فارس صحبت کرد.

*در ابتدا بگویید چرا تصمیم به مربیگری گرفتید؟

وقتی که رشته واترپولو را آغاز کردم مربی شنا بودم و به دلیل اینکه تجربه فعالیت در ورزش های توپی را نیز داشتم، شناخت بهتری نسبت به دیگران در رابطه با رشته واترپولو که تلفیقی از شنا و ورزش توپی می باشد را دارا بودم. همین موضوع و علاقه ای که به آموزش دادن داشتم، عاملی شد تا فعالیت در عرصه مربیگری را در کنار ورزشکار بودن ادامه دهم.

*سطح واترپولو بانوان فارس در قیاس با دیگر استان های کشور چگونه است؟

با حمایت هیات استان و تلاش بچه های تیم و کادر فنی، می توانم به جرأت بگویم که تیم واترپولو بانوان فارس یکی از تکنیکی ترین تیم های کشور می باشد.

شایان ذکر است در مسابقاتی که اخیرا برگزار شد تیم واترپولو بانوان فارس موفق شد در کشور به مقام سوم دست یابد و این نوید آینده ای درخشان برای بانوان فارس در زمینه ورزش های آبی خواهد بود.

*می توان به کسب مقام اول کشور توسط بانوان فارس امیدوار بود؟

قطعا بله. با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته در نظر داریم تا نواقص تیم را از بین ببریم و سطح کیفی بچه ها را ارتقا بخشیم تا به لطف خدا، حمایت مسئولین استان و هیات و همچنین تلاش و پشتکار بچه های تیم، مقام اول کشوری را به دست بیاوریم.

*حمایت از جانب مسئولین چگونه بوده است؟

ببینید برای هر جلسه تمرین در رشته واترپولو به کل محوطه استخر احتیاج است و با تمرینات رشته شنا فرق دارد. به همین دلیل اگر حمایت های هیات استان نبود نمی توانستیم جلسات تمرینی را به صورت مرتب برگزار کنیم.

از جانب مسئولین ورزشی استان، سانس هایی که در اختیار اداره ورزش و جوانان بوده را در اختیار تیم واترپولو قرار داده اند که این امر نیز به موفقیت هرچه بیشتر تیم واترپولو بانوان فارس کمک کرده است. البته نکته مهمی که در اینجا باید عنوان کنم این است که در چند سال گذشته ورزش بانوان نشان داده که اگر مورد توجه قرار گیرد می تواند در کسب مقام و مدال از آقایان نیز پیشی بگیرد و این مهم نیازمند نگاه ویژه مسئولین به بخش بانوان و احداث یا نوسازی مجموعه تخصصی ورزشی بانوان برای ورزشکاران حرفه ای می باشد.

*صحبتی باقی مانده؟

شایسته است در پایان از دیگر مربیان تیم، فاطمه ساریخانی و نیلوفر سخندانی همچنین تمامی کسانی که ما را در راه رسیدن به اهدافمان همراهی می کنند کمال سپاس را داشته باشم.

 

حوریه عرب بازیکن 20 ساله تیم واترپولو بانوان فارس است که در این دوره از مسابقات به همراه تیم فارس مایه سربلندی استان شده در رابطه با رشته واترپولو به سوالات خبرنگار ما پاسخ داد؛

* نحوه آشنایی شما با واترپولو چگونه بوده است؟

در ابتدا در تیم شنا فعالیت داشتم و به واسطه یکی از مربیانم با واترپولو آشنا شده و در این رشته ورزشی فعالیت خود را آغاز کردم.

*چه مقام هایی در رشته واترپولو کسب کرده اید؟

از سال 1395 که به صورت حرفه ای واترپولو را آغاز کرده ام هر سال عناوین دوم و سوم کشوری را کسب کرده ام.

*درس خواندن در کنار ورزش حرفه ای کار بسیار سختی است. چگونه از پس این دو برآمدید؟

برنامه همیشگی من این بود که هر روز از صبح تا عصر مدرسه بودم و بعد از آن در تمرینات واترپولو شرکت می کردم و بعد از تمرین به خانه آمده و استراحت می کردم و درس خواندنم هم موکول می شد به صبح زود قبل از رفتن به مدرسه.

شرایط سخت بود و هست اما وقتی با عشق کاری را انجام می دهید مشکلات و سختی هایش هم برای شما لذت بخش است. 

*مشکلاتی که در واترپولو با آن درگیر هستید چیست؟

مشکلات که وجود دارد اما به آن اندازه نیست که بتواند از پیشرفت ما جلوگیری کند.

*کلام پایانی؛

لازم است به نوبه خودم از مربیانم فاطمه ساریخانی و سارا رویین به خاطر از خودگذشتگی که دارند و تمام وقت خودشان را به تیم اختصاص داده اند تشکر کنم. همچنین از حمایت های هیات استان سپاسگزارم. در پایان می خواهم دست پدر و مادرم را برای تمامی سختی هایی که در مسیر رسیدن من به موفقیت متحمل شده اند ببوسم.

آلما اسماعیلی دیگر بازیکن تیم واترپولو فارس در رده های سنی است که با 14 سال سن نیمی از عمر خود را در ورزش های آبی گذرانده است.

*از کجا با واترپولو آشنا شدید؟

معمولا ورزشکارانی که به واترپولو روی می آورند قبلا در شنا فعالیت داشته اند. بر همین اساس من هم ورزش را با شنا آغاز کرده و سپس به واترپولو روی آوردم.

*چگونه موفق به کسب نایب قهرمانی در کشور شدید؟

با تلاش و پشتکار بچه های تیم و زحمت های مربیان به این مقام رسیدیم. البته باید بگویم که وقتی هفت روز هفته تمرین می کنیم و از تفریح و خیلی چیزهایی که همسن هایم دارند می گذریم برای رسیدن به هدفی مشخص توقع این نتیجه نیز خارج از انتظار نیست. گرچه باید اول می شدیم اما حریفمان که تیم تهران است به دلیل دارا بودن شرایط بهتر موفق به کسب مقام قهرمانی مسابقات شد.

*انگیزه شما برای کنار آمدن با سختی ها در ورزش چیست؟

بی شک اصلی ترین دلیل عشق به ورزش و داشتن هدف است. لذا برای دست یافتن به اهداف باید از خوشی ها گذشت و روزهای سختی را پشت سر گذاشت تا به موفقیت رسید.

*چه برنامه هایی برای آینده دارید؟

درس خواندن که در اولویت قرار دارد و بعد از آن هم واترپولو را تا جایی که در توانم باشد برای رسیدن به جایگاه های برتر ادامه خواهم داد.

*اگر بخواهید به همسن های خودتان پیشنهاد بدهید واترپولو را انتخاب کنند چه می گویید؟

ابتدا باید یک شناخت کلی از این رشته داشته باشند. به طور مثال واترپولو نیاز به تبحر داشتن در شنا دارد و انرژی زیادی می طلبد. از دیدگاه من این رشته خاص تر از رشته های دیگر است و اگر کسی بتواند در آن فعالیت داشته باشد متوجه این خاص بودن می شود.

*صحبت پایانی؛

جا دارد تا از حمایت های خانواده و مربیانی که بیشتر نقش دوست را با بچه های تیم ایفا کردند تشکر ویژه ای داشته باشم. همچنین از حمایت های هیات استان برای رسیدن به این جایگاه سپاسگزارم.