پایان ارائه خدمات به بی‌حجاب‌ها

مراکز صنفی رعایت نکنند، «پلمب» می‌شوند

پایان ارائه خدمات به بی‌حجاب‌ها

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر کشور در این کمیسیون و ارائه گزارشی از روند مسئله حجاب را تشریح کرد.

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست این کمیسیون با وزیر کشور، اظهار داشت: در جلسه روز گذشته، احمد وحیدی وزیر کشور با حضور در کمیسیون شوراها گزارشی از اجرای طرح عفاف و حجاب توسط فراجا به اعضای کمیسیون ارائه کرد. در این گزارش، ضمن تأکید بر فرهنگ‌سازی در حوزه عفاف و حجاب عنوان شده بود که به جای برخورد فیزیکی، برخورد هوشمندانه در طرح عفاف و حجاب در دستورکار فراجا قرار گرفته است.
وی افزود: وزیر کشور گفت که کسانی که مرتکب کشف حجاب در سطح جامعه شوند و یا بی‌حجاب و بدحجاب داشته باشند، ابتدا به صورت پیامکی تذکر دریافت می‌کنند. همچنین وزیر کشور عنوان کرد که بعد از تذکر پیامکی، در صورت اصرار فرد بر عدم رعایت حجاب در مراکز خدمات عمومی، به این قبیل افراد خدمتی ارائه داده نمی‌شود و در صورت اصرار افراد به عدم رعایت حجاب پس از این مرحله موضوع برای بررسی بیشتر به قوه‌قضائیه ارسال خواهد شد.
رئیس کمیسیون شوراها با بیان اینکه همچنین در گزارش وزیر کشور آمده بود که واحدهای صنفی که در آن‌ها عفاف و حجاب رعایت نشود، پلمب می‌شوند، گفت:  پس از قرائت گزارش وزیر کشور درباره اجرای طرح عفاف و حجاب، اعضای کمیسیون حمایت خود را از اجرای این طرح توسط فراجا اعلام کردند.
جوکرا تصریح کرد: وزیر کشور ضمن توضیح در خصوص هماهنگی های لازم برای اجرای برنامه عفاف و حجاب تاکید کرد که برنامه های وزارت کشور مراحل مختلفی چون اقدامات پیشگیرانه و تذکر لسانی دارد تا تظاهر به بی حجابی و بدحجابی از بین برود و در مرحله آخر برخورد قضایی صورت می گیرد.