یاسوج برای ششمین بار سفیدپوش شد

یاسوج برای ششمین بار سفیدپوش شد

شهریاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد طی امسال برای ششمین بار با بارش برف سفید پوش شد.

از حدود ساعت ۷ صبح امروز دوشنبه ۲۴ بهمن ماه در پنجاه و چهارمین روز از فصل زمستان ۱۴۰۱، بارش ششمین برف زمستانی در مناطق سردسیری استان کهگیلویه و بویراحمد به خصوص شهر یاسوج، مرکز این استان آغاز شده و همچنان این بارش ادامه دارد.

علاوه بر شهر یاسوج در شهرهای سی سخت، مارگون، بخشی از شهرستان چرام منطقه "جخونه" و بخش دیشموک شهرستان کهگیلویه نیز شاهد بارش برف هستیم.

با توجه به ورود سامانه بارشی از بامداد روز یکشنبه ۲۳ بهمن به استان کهگیلویه و بویراحمد و صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی بارش برف و باران تا صبح روز چهارشنبه ادامه دارد.

سرهنگ حسن دانایار، جانشین پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه همه جاده‌های این استان باز هستند، گفت: رانندگان از سفرهای غیر ضرور پرهیز کنند.

وی از توقف خودروها، کامیون‌ها و کشنده‌های بدون زنجیر چرخ در ایست بازرسی‌های پلیس راه خبر داد و افزود: تردد در جاده‌های کوهستانی به جز جاده یاسوج به اصفهان بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست.

دانایار از رانندگان خواست هنگام سفر از سالم بودن برف پاک کن خودرو مطمئن بوده و از سبقت و سرعت غیر مجاز جلوگیری کرده و فاصله طولی را رعایت کنند.

علیرضا نیک روز، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه همه جاده های استان باز هستند، گفت: رانندگان از سفرهای غیرضرور پرهیز کرده و هنگام تردد زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

وی همچنین اضافه کرد: با توجه به ریزش بهمن در ارتفاعات کوهنوردان از صعود به قلل و ارتفاعات تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.