هشدار «وزش شدید باد و بارش باران» در ۱۵ استان

هلال احمر در حالت آماده باش قرار گرفته است

هشدار «وزش شدید باد و بارش باران» در ۱۵ استان
از قرارگرفتن در مجاور سازههای سست پرهیز کنید

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آماده‌باش هلال احمر درپی پیش‌بینی بارش شدید باران و وزش باد شدید در ۱۵ استان کشور خبرداد.

صادق محمودی با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی گفت:‌ طبق این هشدار در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در تمام یا مناطقی از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، زنجان، قزوین، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، تهران و البرز شاهد بارش شدید و رگباری باران و وزش شدید باد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در همین راستا سازمان امداد و نجات امدادگران خود در این استان‌ها را به حالت آماده باش درآورده است، گفت: تجهیزات و امکانات لازم نیز برای مقابله با این حوادث در اختیار امدادگران و پایگاه‌های امدادی قرار گرفته است.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: لازم است که مردم نیز نکاتی را رعایت کنند. در هنگام بارش باران لازم است که از صعود به ارتفاعات، استقرار در حاشیه رودها و مسیل‌ها و ترددهای غیرضروری پرهیز شود. همچنین در هنگام وزش باد نیز پرهیز از قرارگرفتن در مجاور سازه‌های سست و اجسام دارای احتمال سقوط از جمله توصیه‌های هلال احمر است.