ماجرای حفر تونل برای سرقت از طلافروشی

سارق 4 کیلوگرم طلا به دام افتاد 

ماجرای حفر تونل برای سرقت از طلافروشی
عکس آرشیوی است

فرمانده انتظامی استان سمنان از دستگیری سارق طلافروشی شهرستان میامی خبر داد و بیان کرد: در پی اعلام یک فقره سرقت عجیب طلافروشی در شهر از طریق حفر تونل و رسیدن به مغازه، با توجه به کوچک بودن شهرستان و مخدوش شدن حس امنیت بین مردم و کسبه، موضوع به قید فوریت و با حساسیت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
سرهنگ جلیل موقوفه‌ای،  افزود: با تلاش‌های شبانه‌روزی کارآگاهان، بررسی صحنه جرم و شیوه و شگرد سارق و همچنین اقدامات هوشمندانه و فنی و اشرافیت اطلاعاتی پلیس، سرنخی از مخفیگاه سارق در یکی از استان‌های همجوار سمنان به دست آمد.
فرمانده انتظامی استان سمنان به هماهنگی و اخذ نیابت قضایی اشاره و بیان کرد: مأموران پلیس آگاهی، سارق را در مخفیگاهش در یک عملیات ضربتی و پیچیده دستگیر کردند و به استان سمنان دلالت دادند.
موقوفه‌ای از کشف تقریباً چهار کیلوگرم طلا و مقدار قابل‌توجهی از اموال مسروقه در مخفیگاه سارق خبر داد و اظهار کرد: متهم در بازجویی‌های اولیه پلیس به ۱۴ فقره سرقت دیگر ازجمله سرقت منزل، اماکن خصوصی، موتورسیکلت و مغازه اعتراف کرد.
وی تصریح کرد: کارشناسان ارزش اموال به سرقت رفته توسط متهم ۴۹ ساله را حدود ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد کردند که تحقیقات تکمیلی از وی همچنان ادامه دارد و نتایج کلی در آینده نزدیک اعلام می‌شود.
فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد خاطرنشان کرد: پلیس استان به‌ویژه همکاران من در شهرستان‌های کوچک هرگز اجازه نخواهند داد تا افرادی خیالباف که سودای یک‌شبه ثروتمند شدن را دارند، بتوانند با اقدامات پلید خود احساس امنیت مردم و کسبه شهر را مختل کنند.
موقوفه‌ای از شهروندان درخواست کرد تا ضمن رعایت اصول خودمراقبتی و انجام اقدامات بازدارنده، در صورت مشاهده افراد مشکوک در محل کسب‌وکار خود بلافاصله موضوع را از طریق شماره ۱۱۰ با پلیس در جریان بگذارند.