تولد نخستین «گوزن زرد ایرانی» در ١٤٠٢

تولد نخستین «گوزن زرد ایرانی» در ١٤٠٢

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان گفت: نخستین گوساله زرد ایرانی در سایت پرورش و نگهداری گوزن زرد شهرستان ارسنجان متولد شد. 
حسن ابراهیمی در خصوص این خبر بیان کرد: همه تمهیدات لازم برای فراهم شدن شرایط امن و ایمن زیست گوزن زرد ایرانی در سایت ارسنجان پیش بینی شده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان ، با اشاره به اینکه سایت احیا و تکثیر گوزن زرد ایرانی در ارسنجان این روزها زیستگاهی مناسب برای این دسته از حیوانات و حیات وحش است افزود: این سایت به مساحت حدود ۳۰۰ هکتار در ۸ کیلومتری شرق شهر ارسنجان در جنگل خلیل بیگ واقع شده و زیستگاهی مناسب برای پرورش گونه گوزن زرد است.
وی اضافه کرد: گوزن زرد ایرانی از نظر حفاظتی از سوی سازمان بین المللی حیات وحش جز گونه‌های در معرض خطر انقراض اعلام شده و در سال‌های گذشته با ایجاد شرایط امن و ایمن در پهنه زیست محیطی نگهداری گوزن زرد در این شرایط جمعیت این گونه کمیاب رو به فزونی است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان خاطر نشان کرد: تعداد گوزن زرد در این سایت به دلیل نبود تعارضات از جمله گونه پلنگ، فراهم شدن امنیت، تغذیه و توزیع علوفه در فصول خشک سال، پایش و گشت و کنترل و مدیریت بهینه، رشد نسبتاً مطلوب و خوبی داشته است.