آموزش و پرورش چند هزار معلم کم دارد؟

امسال ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته می شوند در حالیکه ۲۵ هزار نیروی جدید به نظام آموزشی افزوده می شود

آموزش و پرورش چند هزار معلم کم دارد؟

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: نظام آموزش و پرورش ۲۶۰ هزار کمبود معلم و ۵۰ هزار نیروی پشتیبانی دارد. 
حجت الاسلام احمد حسین فلاحی روز شنبه در آیین اختتامیه هفته سلامت اظهار داشت: همچنین ۱۰۰ هزار معلم امسال بازنشسته می شوند در حالیکه ۲۵ هزار نیروی جدید به نظام آموزشی در سال جاری افزوده می شود.
وی ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با فرهنگیان فرمودند که مشکلات کنونی این وزارتخانه ناشی از انباشت این مشکلات طی سالیان متمادی است بنابراین نبود سرانه کافی برای مدارس، فرسودگی مدارس و نیاز آنها به بازسازی به یکباره اتفاق نیفتاده است.
نماینده همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توجه به مسایل زیر ساختی با نگاه تخصصی مهم است گفت: برای نمونه باید در عرصه سلامت به سرانه این بخش به تناسب جمعیت استان و کشور توجه کرد تا در مقاطعی با کمبود دارو یا پزشک متخصص مواجه نشد.
حجت الاسلام فلاحی اضافه کرد: هم اینک در یکی از شهرستان ها با کمبود کارشناس و متخصص در رشته های مختلف مواجه هستیم در حالیکه متخصص طرحی غیر بومی که در استان فعال است از استان خارج می شود در حالیکه باید تعهد خود مبنی بر فعالیت در این مناطق عمل کرده تا مردم از خدمات این فرد محروم نشوند.
وی بیان کرد: همچنین در حال حاضر شاهد کمبودهایی در طب اورژانس به عنوان خط مقدم پذیرش بیمار هستیم که این مشکل سایر بخش ها را نیز درگیر کرده و گلایه مندی هایی از سوی مردم را به همراه داشته است بنابراین پیش بینی و برنامه ریزی در این باره باید با نگاه تخصصی، کارشناسی، شایسته سالاری و تخصص گرایی باشد.