رویای المپیکی شدن نجات غریق

پای صحبت های اعضای تیم نجات غریق استان فارس / قسمت دوم

رویای المپیکی شدن نجات غریق

علی جمشیدپور – خبرنیوز/ چندی پیش جوانان برومند تیم استان فارس با کسب اولین قهرمانی مسابقات نجات غریق مردان ایران برای این استان پهناور، موجب مباهات همگان شدند. پس از مصاحبه با « محمد ناظری » سرمربی تیم ملی نجات غریق ایران و رئیس هیات نجات غریق و غواصی فارس، پای صحبت های 4 مقام آور تیم استان نشستیم تا چند و چون کسب اولین قهرمانی این تیم را جویا شویم. ( قسمت اول دیروز منتشر شد )

***

امیر ارسلان زارع با 20 سال سن، دانشجوی مقطع کارشناسی در رشته تربیت بدنی است. وی در رابطه با نحوه آشنایی اش با ورزش های آبی می گوید: کلاس سوم ابتدایی که بودم، طرحی به نام صبا برای استعدادیابی رشته شنا به اجرا گذاشته شد که از آنجا به فعالیت در این رشته پرداختم. پس از چندین سال تلاش و ممارست در شنا، وقتی مورد کم لطفی مسئولین قرار گرفتم حدود دو سال ورزش را کنار گذاشتم تا اینکه متوجه شدم که تیم نجات غریق استان فارس در حال تشکیل است و با شرایط مناسبی که ایجاد شده بود مجدداً به ورزش حرفه ای روی آوردم.

زارع در مورد فعالیت در دیگر رشته های ورزشی بیان کرد: در گذشته تجربه فعالیت در رشته هایی چون بسکتبال، هندبال، ژیمناستیک و کاراته را داشته ام اما بیشترین زمان زندگی ورزشی ام را به شنا و رشته های آبی اختصاص داده ام. البته حمایت و تشویق های خانواده هم برای ورزش حرفه ای بی تأثیر نبوده است.

عضو تیم نجات غریق استان فارس در رابطه با به دست آوردن آمادگی لازم برای مسابقات ابراز کرد: ویروس کرونا برای ورزش نقطه تاریکی بود که به بدنه ورزش آسیب جدی رساند. در این دوران با توجه به اعمال محدودیت های شدید، فعالیت در تمامی استخرهای سرپوشیده ممنوع اعلام شد. به همین جهت برای حفظ آمادگی مجبور شدیم از استخرهای روباز برای تمرین استفاده کنیم که متأسفانه ساعاتی که در اختیار تیم نجات غریق قرار دادند بسیار نامناسب بود.

وی در پایان از رئیس هیات و مربی تیم استان فارس، آقای محمد ناظری برای تلاش های شبانه روزی ایشان در راستای قهرمانی تیم فارس تشکر ویژه داشت.

زارع در این مسابقات با کسب یک نقره و دو برنز به کار خود پایان داد.

 ***

سینا ایوب زاده ورزشکار 18 ساله تیم نجات غریق استان فارس، با تحصیل در رشته تربیت بدنی، دیگر جوانی است که نشان داده می توان در کنار فراگیری علم و دانش، با یک برنامه ریزی صحیح، ورزش حرفه ای و قهرمانی را دنبال کرد.

وی نیز مانند دیگر هم تیمی هایش، با رشته شنا فعالیت ورزشی را در سنین پایین آغاز کرده تا هم اکنون که دو سالی در رشته نجات غریق برای فتح قله های موفقیت تلاش می کند.

ایوب زاده در رابطه با این دوره از مسابقات می گوید: به عنوان کم سن و سال ترین شرکت کننده در این دوره حضور داشتم و اولین مسابقات کشوری ام را نیز تجربه کردم.

عضو تیم نجات غریق استان فارس در رابطه با فعالیت در دیگر رشته های ورزشی بیان داشت: در دوران کرونا و به دلیل فعالیت محدود رشته های آبی، تجربه رشته ورزشی جذاب سه گانه را داشتم. اما اگر بخواهم در مورد علاقه ام صحبت کنم باید بگویم که فقط ورزش های آبی می تواند مرا راضی نگه دارد.

ایوب زاده در رابطه با ایجاد انگیزه در ورزشکاران نجات غریق بیان داشت: آرزوی هر ورزشکار غیر فوتبالی، حضور در المپیک است. تا کنون این رشته ورزشی در المپیک جایی نداشته است اما صحبت هایی مبنی بر قرار دادن رشته نجات غریق در بین رشته های ورزشی المپیک 2024 پاریس شنیده می شود. لذا انگیزه ای که در ما برای حضور در المپیک ایجاد شده، بسیار بالاست.

وی در پایان گفت: سعی می کنم که در این ورزش شبیه بزرگانی چون اسطوره شنای جهان، مایکل فلپس باشم. امیدوارم که با حمایت مسئولین و متولیان ورزش، هم من و هم ورزشکاران این خطه بتوانند پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی نمایند. ضمناٌ از تمامی کسانی که برای موفقیت ورزش اهتمام می ورزند کمال سپاس را دارم.

ایوب زاده موفق شد در این مسابقات یک مدال نقره و یک مدال برنز کسب کند.