رختکن غرق خون شده بود!

ماجراهای عجیب پس از اخراج شوک‌آور طالب ریکانی

اتفاقات 10 دقیقه ابتدایی دیدار صنعت نفت آبادان برابر ذوب‌آهن برای هواداران آبادانی جنون‌آور بود. هنوز بازی به ثانیه 20 نرسیده بود که اعلام پنالتی و ضربه تمام کننده طالب ریکانی آنها را از شادمانی به اوج آسمان برد، اما چند دقیقه بعد با خطایی که کاپیتان باتجربه تیم‌شان روی قریشی، مدافع ذوب‌آهن، انجام داد، همه چیز برایشان تیره و تار شد.

تحمل این صحنه‌ها برای شماره 10 نفت آبادان سخت‌تر از همه کسانی بود که با ناباوری شاهد خارج شدن کارت قرمز از جیب داور مسابقه بودند، اما ریکانی که سال‌هاست در بالاترین سطح فوتبال ایران حضور دارد، اگرچه از درون کاملا به هم ریخته بود، اما تمام تلاشش را برای حفظ ظاهر کرد و در شرایطی که متوجه اشتباه بزرگ خود شده بود و راهی برای بازگشت به عقب نمی‌دید، پس از چند دقیقه راهی رختکن شد...

طی همین چند دقیقه تا رسیدن به ورود رختکن، فکرهای زیادی از ذهن طالب ریکانی گذشته است؛ از چسباندن انگ تبانی و شرط‌بندی که این روزها هواداران، رسانه‌ها و حتی مسئولان فوتبال در ایران هراسی از بر زبان آوردن آنها ندارند و گاهی آخرین راه برای فرار از پذیرش واقعیت است تا فکر کردن به سرانجام تیم محبوبی که ممکن است با همین اشتباه مرگبار سقوط کند، و و و...

احتمالا هم همین افکار طالب ریکانی را در رختکن به نقطه جوش رسانده و او برای انتقام گرفتن از خود و اشتباهی که مرتکب شده، پس از ورود به رختکن با عصبانیت زیاد ضربه‌ای شدیدی به در یا شیشه دم دستش زده که موجب پاره شدن دست او شده است. مشخص نیست اعضای تیم فوتبال صنعت نفت آبادان پس از چه مدتی متوجه این اتفاق می‌شوند، اما پس از اینکه کاپیتان متعصب تیم‌شان را در آن شرایط در رختکن خون گرفته می‌بینند، بلافاصله او را به بیمارستان منتقل می‌کنند. گفته می‌شود دست طالب ریکانی به شدت آسیب دیده و با زدن 20 بخیه این بازیکن پس از پشت سر گذاشتن روزی بسیار سخت به خانه بازگشته است.

طالب ریکانی همواره طی سالیان اخیر از عشق خود به نفت آبادان گفته. درست مثل همان‌هایی که روی سکوهای ورزشگاه تختی آبادان تنها دارایی و دلخوشی شهرشان را تشویق می‌کنند و عشق به تیم و آنها سبب شده تا کاپیتان نفت آبادان در آخرین بازی فصل، وقتی دید دیگر فرصتی برای جبران ندارد، دست به انتقام گرفتن از خود بزند.

البته که اگر قرار باشد این وسط کسی هم از خود انتقام بگیرد، آن تصمیم‌سازان فوتبال آبادان هستند که تیمی با پتانسیل و پر از عشق به فوتبال را با تصمیمات عجیب و تغییرات پرتعداد خود به جایی رساندند که حالا در لبه پرتگاه قرار گرفته و اگر هم از سقوط فرار کند، فقط به خاطر بازیکنانی نظیر طالب ریکانی و عشقی خواهد بود که این تیم را با وجود سال‌ها نامهربانی همچنان زنده نگه داشته‌ است.

عبدالله ویسی در مصاحبه مفصل خود با "ورزش‌ سه" پس از تساوی برابر ذوب‌آهن که با اخراج شوکه کننده ریکانی همراه شد، یکی از دلایل اشتباه کاپیتان تیم خود را استراتژی تیم برای بازی با فشار بالا در 15 دقیقه ابتدایی این مسابقه عنوان کرده است.