راهکار جالب بارسا برای تامین بودجه جذب مسی

باشگاه بارسلونا در آخرین تلاش برای بازگرداندن لیونل مسی به باشگاه، در حال برنامه ریزی یک موزه اختصاصی برای جمع آوری سرمایه است

راهکار جالب بارسا برای تامین بودجه جذب مسی
انتقال مسی شاید بزرگ‌ترین انتقال پنجره تابستانی باشد

گمانه‌زنی‌های زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد لیونل مسی برنده هفت توپ طلا می‌تواند در تابستان امسال با انتقال بزرگی به بارسلونا بازمی‌گردد.

این انتقال شاید بزرگ‌ترین انتقال پنجره تابستانی باشد. قرارداد مسی ۳۵ ساله در پایان فصل جاری با پی‌اس‌جی تمام می‌شود و هنوز مذاکراتی برای تمدید با این تیم صورت نگرفته و اگر هم چنین مذاکراتی در کار باشد، به نتیجه نرسیده است.

اگر مسی با پاریس به توافق نرسد باشگاه‌های بزرگ دیگر خواهند بود که با بارسلونا برای جذب این ستاره رقابت کنند.

طبق اعلام سایت گل، بارسلونا به دنبال روشی برای دستیابی به بودجه مورد نظر برای خرید مسی خواهد بود. گفته می‌شود که طرح‌هایی برای تبدیل مقر قدیمی آکادمی مشهور جوانان، لاماسیا، واقع در کنار نیوکمپ، به موزه‌ای اختصاص داده شده است که مذاکرات با شرکت مخابراتی Telefónica برای تحقق بخشیدن به آن آغاز شده است.

خاویر تباس، رئیس لالیگا پیش‌تر گفته بود که بارسلونا نمی‌تواند در پنجره نقل و انتقالات تابستانی هیچ خریدی داشته باشد و این اتفاق را «غیرممکن» توصیف کرده بود. زیرا به گفته وی، در این صورت آبی‌اناری‌ها از سقف هزینه‌ای که لالیگا در پایان این فصل برایشان در نظر خواهد گرفت، تجاوز خواهند کرد.

ایده اصلی بارسلونا این است که این مرکز هزاران گردشگر و هوادار را به خود جذب می‌کند، بنابراین درآمد ثابتی ایجاد می‌کند تا بتواند هزینه خرید ستاره آرژانتینی را تامین کند. اگر این ارقام در محدودیت‌های تعیین‌شده اخیر تباس باشد، او احتمالاً با توجه به درآمد تجاری آشکار از حضور مسی در لالیگا یعنی حق پخش تلویزیونی که برای لیگ به ارمغان می‌آورد، این انتقال را تایید خواهد کرد.