جشن 5 بازیکن چلسی از بازگشت لمپارد

بازگشت فرانک لمپارد به کادر فنی چلسی برای ایفای نقش سرمربی موقت تیم تا پایان فصل تعدادی از بازیکنان این تیم را خوشحال کرد

جشن 5 بازیکن چلسی از بازگشت لمپارد

اسطوره انگلیسی سابق آبی‌های لندن در حالی برای جانشینی گراهام پاتر و به‌عنوان سومین سرمربی فصل چلسی به استمفوردبریج برگشته است که تنها کمی بیش از 2 سال از زمان اخراجش از این تیم می‌گذرد. از آن زمان تا به امروز چلسی دستخوش تحولات و تغییرات فراوانی شده است. مهم‌ترین آن تغییر مالکیت باشگاه و انتقال آن از رومن آبراموویچ به تاد بولی بود. بعد از آن هم خروج گروهی قابل توجه از بازیکنان به طوری که در حال حاضر از فهرست 31 نفره بازیکنان چلسی تنها 13 نفر آنها از دوره اول مربیگری لمپارد باقی مانده‌اند. بعضی از آن بازیکنان به هیچ عنوان از بازگشت لمپارد خوشحال نخواهند بود اما 5 نفرشان قطعاً از شنیدن خبر بازگشت کاپیتان سابق آبی‌های لندن لبخند زدند.

اولین نفر میسون ماونت است. بدون شک بهترین چیز در مورد بازگشت لمپارد، تأثیری است که او می‌تواند روی ماونت و مهمتر از آن روی ذهنیت مالک باشگاه درباره این بازیکن بگذارد. تا پیش از این هر روز احتمال جدایی ماونت بیشتر می‌شد و به نظر می‌رسید که او در پایان فصل خواهد رفت. طبیعی هم بود چون او بازی نمی‌کرد که یکی از دلایل آن مصدومیت و دلیل دیگرش افت عملکرد او بود که باعث می‌شد مربیان قبلی احساس کنند میدان دادن به این بازیکن فایده‌ای ندارد. ماونت اما در دوره اول مربیگری لمپارد ستاره چلسی بود و حالا محصول آکادمی باشگاه امیدوار است که دوباره جایگاهش را در ترکیب اصلی تیم پیدا کند.

نفر دوم پیر امریک اوبامیانگ است. لمپارد به استفاده از مهاجم نوک کاذب اعتقادی ندارد. او از مهاجم نوک تخصصی استفاده می‌کرد حالا می‌خواست تامی آبراهام باشد، اولیویه ژیرو باشد یا تیمو ورنر. الان اما دیگر هیچ کدام از آن سه بازیکن در چلسی نیستند و به جای آنها اوبامیانگ آمده است. اگرچه او هم احتمالاً گزینه ایده‌آل لمپارد نخواهد بود اما شکی نیست که تغییر در کادر فنی می‌تواند برای مهاجم گابنی فرصتی دوباره جهت اثبات توانایی‌هایش باشد.

نفر سوم ادوارد مندی دروازه‌بان تیم است. لمپارد در دوره قبلی خیلی روی مدیران باشگاه فشار آورد تا یک دروازه‌بان جدید برایش بخرند و در نهایت هم آنها تسلیم خواسته‌اش شدند. طی مشورت با دوست و همبازی قدیمی پتر چک، لمپارد مندی را خرید و بلافاصله او را در ترکیب اصلی تیم جانشین کپا آریسابالاگا کرد. توماس توخل جانشین لمپارد هم مندی را دروازه‌بان اول چلسی نگه داشت اما بعد از اخراج توخل، گراهام پاتر جای مندی را که به‌دلیل مصدومیت برای مدتی طولانی خانه‌نشین شده بود به کپا داد. مندی از تمدید قراردادش با چلسی خودداری کرده اما بازگشت لمپارد می‌تواند این ماه‌های آخر حضورش در چلسی را برای او خوشایند‌‌تر کند.

بن چیلول چهارمین نفری بود که از بازگشت لمپارد شاد شد. او عاشق لمپارد است چون او بود که به مدیران باشگاه اصرار کرد چیلول را از لسترسیتی بخرند و با کنار گذاشتن مارکوس آلونسو، جایش را به هموطن خود داد. تغییرات کادر فنی چلسی پس از اخراج لمپارد، چیلول را از ترکیب اصلی دور کرد و حالا او به تکرار روزهای خوبش با لمپارد امیدوار است.

و اما آخرین نفر کسی نیست جز ریس جیمز. بازیکنان همیشه نسبت به آن مربی که باعث دیده شدن‌شان شده، احترام و محبت خاص و بیشتری قائل هستند. در مورد ریس جیمز هم این لمپارد بود که ریسک کرد و با اعتماد به این بازیکن انگلیسی او را از تیم جوانان باشگاه به ترکیب اصلی چلسی رساند. بازگشت لمپارد برای جیمز هم یک بمب روحیه بالقوه است که می‌تواند به او برای بازگشت به روزهای اوجش امید و اعتماد به نفس بدهد.