این عجیب‌ترین اشتباه داوری تاریخ لیگ برتر بود!

این عجیب‌ترین اشتباه داوری تاریخ لیگ برتر بود!

در هفته‌های اخیر اشتباهات داوری در فوتبال ایران و در لیگ برتر به اوج رسیده و تاثیر شگرفی در جدول مسابقات دارد. در همین دو هفته پنالتی اشتباه پرسپولیس جلوی مس رفسنجان، گل مشکوک سپاهان مقابل صنعت نفت و البته سوختن پنالتی‌های این تیم برابر تراکتور، از اشتباهات تاثیرگذار در شرایط جدول بوده است. البته قرمزپوشان نیز معتقدند چندی قبل پنالتی‌های آنها مقابل فولاد و آلومینیوم سوخته و این تیم نیز از داوری متضرر شده است. البته این امر در فوتبال ایران مسبوق به سابقه است و بارها در طول تاریخ فوتبال کشورمان، اشتباهات داوری محرز حتی سرنوشت یک تیم و فصل را عوض کرده است.

اما بی‌تردید یکی از عجیب‌ترین اشتباهات داوری تاریخ فوتبال ایران، 16 سال قبل و به ضرر استقلال اهواز رقم خورد. روزی بهاری که خداداد افشاریان، که در حال حاضر یکی از مهمترین سمت‌های فوتبال ایران را از آن خود کرده، نقش اصلی را در آن ایفا کرد و باعث شد فیروز کریمی و استقلال اهواز از یکی از مهمترین افتخارات خود محروم شوند.

یک هفته مانده به پایان لیگ ششم بود که حساسیت در صدر جدول به اوج رسیده بود. پرسپولیس و استقلال تهران شانس چندانی برای کسب عنوان قهرمانی نداشتند و البته روی کاغذ همچنان می‌توانستند در صورت رقم خوردن اتفاقاتی عجیب به مقام اول دست یابند. اما جنگ اصلی بین استقلال اهواز تحت هدایت فیروز کریمی و سایپا با سرمربی-بازیکنی به نام علی دایی بود.

فیروز کریمی اینگونه مستاصل و عصبانی، دادگاهی اضطراری برای محکوم کردن خداداد افشاریان برگزار کرده است.