آلمان استفاده از چت ‌جی‌پی‌تی را ممنوع ‌می‌کند

آلمان در نظر دارد به‌ دلیل نگرانی در مورد حریم خصوصی، استفاده از چت‌ جی‌پی‌تی را ممنوع کند

آلمان استفاده از چت ‌جی‌پی‌تی را ممنوع ‌می‌کند

اولریش کلبر، رئیس حفاظت از دادههای کشور آلمان، به روزنامه هندلسبلات (Handelsblatt) گفت بهدنبال ممنوعیت این ربات چت هوش مصنوعی در ایتالیا در هفته گذشته، ناظران آلمانی با همتایان ایتالیایی خود در ارتباطاند. کلبر گفت: «دراصل، احتمال دارد چنین اقدامی در آلمان نیز صورت بگیرد

دپس از آنکه مقامهای حفاظت دادههای ایتالیا به نتیجه رسیدند که این سامانه ربات چت هوش مصنوعی مبنای قانونی مناسبی برای جمعآوری اطلاعات شخصی افرادی که از آن استفاده میکنند ندارد، آن را مسدود کرد.
اوپن ایآی سازنده چت جیپیتی برای کمک به الگوریتم هوش مصنوعی که پاسخها را تولید میکند، دادههایی را جمعآوری میکند.

مقامهای ایتالیایی همچنین اوپن ایآی را متهم کردند که بررسیهای تایید سنی را برای کاربران چتجیپیتی انجام نداده است، چون کاربران جوان احتمالا در معرض «پاسخهای نامناسب» قرار دارند.

اداره حفاظت از دادههای ایتالیا (GPDP) گفت که اوپن ایآی برای توجیه «جمعآوری و ذخیره انبوه دادههای شخصی به منظور «آموزش» الگوریتمهای زیربنایی عملکرد این پلتفرم» هیچ مبنای قانونی ندارد.

گویا سایر مقامهای حفاظت دادههای اروپایی، از جمله ناظران فرانسه و ایرلند نیز با سازمان حفاظت دادههای ایتالیا در ارتباطاند.
سخنگوی کمیسیون حفاظت دادههای ایرلند (DPC) به خبرگزاری رویترز گفت: «ما با ناظر ایتالیایی تماس داریم تا مبنای اقدام آنها را بفهمیم.»

«ما با تمام مقامهای حفاظت از دادههای اتحادیه اروپا درمورد این موضوع همکاری خواهیم کرد.»
ایتالیا نخستین کشور غربی بود که چت جیپیتی را ممنوع کرد، با این حال، این برنامه در کشورهایی مانند چین، ایران، کره شمالی و روسیه که بسیاری از برنامههای ایالات متحده آمریکا در آن مسدود است، نیز از دسترس خارج است.
سازمان مصرفکنندگان اروپایی (BEUC) از اتحادیه اروپا خواست خطرهای چت جیپیتی و رباتهای مشابه چت را برای مصرفکنندگان اروپایی بررسی کند.

اوپن ایآی به درخواست ایندیپندنت برای ابراز نظر درمورد این ممنوعیت پاسخ نداد.
این شرکت بهدنبال ممنوعیت چت جیپیتی در ایتالیا آن را در این کشور مسدود کرد و دیگر اطلاعات کاربران ایتالیایی را پردازش نمیکند.