آموزش علوم پزشکی در هرمزگان توسعه می‌یابد

آموزش علوم پزشکی در هرمزگان توسعه می‌یابد

معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت عنوان کرد: در راستای ایجاد عدالت آموزشی در بین دانشجویان استان هرمزگان و همچنین بومی گزینی در این مناطق، در شهرستان‌های میناب و بندرلنگه ۴ رشته شامل پرستاری، مامایی، بهداشت و فوریتهای پزشکی راه اندازی خواهند شد.

ابوالفضل باقری فرد گفت: اعطای مجوز دانشکده و رشته‌های علوم پزشکی بر اساس نقشه‌های گسترش و سند متوازن آموزشی وزارت بهداشت می‌باشد. یکی از معیارها نیز جمعیت است. بهترین و آسان‌ترین راه دسترسی به خدمات بومی گزینی است چرا که استفاده از نیروهای غیر بومی و خارج از استان محل سکونت، میزان ماندگاری نیروها را به حداقل می‌رساند.

وی افزود: برخی از شهرها محروم واقع شده اند و به دنبال رفع محرومیت هستیم، یکی از این راهها توسعه آموزش و فضاهای آموزشی در این شهرها است. بومی گزینی می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند. باید شرایطی را فراهم کنیم دانشجو در جایی تحصیل کند که خیلی از فضای ارائه خدمت و محل سکونت خود دور نباشد.

به گفته معاون آموزشی وزارت بهداشت، هرمزگان پتانسیل بسیار خوبی در بحث بین المللی سازی دانشکده ها دارد؛ نباید فقط به دانشگاه های دولتی اکتفا کنیم و برای توسعه آموزشی از دانشگاه های خصوصی نیز حمایت کنیم.امروز روی جزیره قشم به عنوان یک قطب بین المللی در حوزه آموزش حساب باز کرده ایم چرا که ظرفیتی از قبل برای این امر فراهم بوده و اکنون می توان از آن استفاده کرد.

باقری فرد گفت: راه‌اندازی دانشکده‌های قطب بر اساس رشته‌های مورد نیاز منطقه، موجب محرومیت زدایی در شرق و غرب استان خواهد شد. لذا با آموزش همه چیز توسعه پیدا خواهد کرد.