کرونا ۶۰۰ کودک و نوجوان کازرونی را از تحصیل دور نگهداشت

کرونا ۶۰۰ کودک و نوجوان کازرونی را از تحصیل دور نگهداشت

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کازرون اعلام کرد: حدود ۳۰۰ دانش آموز واجد شرایط تحصیل در اول ابتدایی و تقریبا همین تعداد دانش‌آموز دوره های متوسطه اول و دوم کازرون در دوران کرونا از تحصیل بازماندند.

امیرحسین جمشیدی روز چهارشنبه در این باره افزود: این دانش‌آموزان به دلایل مختلف اضطراب ناشی از بیماری کرونا و شرایط اقتصادی حاصل از آن در این دوران از تحصیل بازماندند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کازرون به مقایسه میانگین نمرات دانش آموزان قبل و در هنگام همه گیری بیماری کرونا پرداخت و گفت: مقایسه میانگین نمرات دانش آموزان قبل و هنگام شیوع کرونا، نشان دهنده افت تحصیلی آنان است.

جمشیدی ادامه داد: برای جلوگیری از استمرار افت تحصیلی دانش آموزان و پیشگیری از تبعات جبران ناپذیر وضعیت موجود تصمیم به حضوری شدن آموزش ها گرفته شده است.

مدیر آموزش و پرورش کازرون اضافه کرد: خلاء آموزشی ایجاد شده، در دوران آموزش های غیرحضوری، ممکن است تا ۱۰ سال آینده هم جبران نشود.

وی با بیان اینکه کرونا محدودیت زیادی برای ما ایجاد کرد و برخی از همکاران‌ را به خاطر این بیماری از دست دادیم، گفت: برخلاف همه کمبودها و مشکلاتی در ابتدای همه گیری بیماری کرونا وجود داشت، معلمان با ایثارگری اجازه ندادند که آموزش تعطیل شود و در این دوران جایگاه بالای معلمی بیش از قبل در جامعه عیان شد.

جمشیدی بیان داشت: در شرایطی که فضای مجازی بر آموزش ما حاکم بود با وجود همه زحماتی که معلمان کشیدند ولی با توجه به جوهره آموزش مجازی آن نتیجه ای که می باید و مدنظر بود، حاصل نشد.

مدیر آموزش و پرورش کازرون اظهار کرد: فعالیت‌های تربیتی و آموزشی دانش آموزان در همه مقاطع تحصیلی و کلیه دروس در کازرون از ۱۴ فروردین ماه تا پایان سال تحصیلی به صورت حضوری دنبال می شود.

کازرون در فاصله ۱۴۳ کیلومتری از شیراز واقع شده است.