کرونا و فقر؛ عامل ترک تحصیل برخی از دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد

کرونا و فقر؛ عامل ترک تحصیل برخی از دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد با تأیید ترک تحصیل تعدادی از دانش آموزان این استان به دلیل شیوع ویروس کرونا و فقر مالی، اظهارداشت: متاسفانه کرونا یکی از اثرات و آسیب هایی که برجای گذاشت این بود که درصدی از دانش آموزن استان ترک تحصیل کنند.

محمد جمالی گفت:  آموزش در دوران کرونا به صورت مجازی بود و خیلی از خانواده ها در استان کهگیلویه و بویراحمد امکان خرید گوشی همراه یا تبلت را نداشتند و برای آنان مقدور نبود که این امکانات را برای فرزندان خود فراهم کنند و به همین دلیل، برخی از دانش آموزان از چرخه آموزش بازماندند.

وی با اظهار تاسف از این اتفاق خاطرنشان کرد: کرونا و فقر باعث شد تا تعدادی از دانش آموزان در سطح استان از بحث آموزش دور بمانند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سئوال که آموزش و پرورش استان چه برنامه‌ای برای بازگرداندن این دانش آموزان به عرصه تعلیم و تربیت دارد؟ افزود: آموزش و پرورش استان به دنبال این است که این تعداد از دانش آموزن را با همکاری دهیاری ها به چرخه آموزش بازگرداند.

جمالی گفت:  از سوی دیگر  آماده‌ایم تا دانش آموزانی که به هر  دلیلی  و حتی  شرایط مالی ترک تحصیل کرده اند را در  مدارس شبانه روزی و در مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم ثبت نام کنیم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل در استان کهگیلویه و بویراحمد مشخص است؟ هم پاسخ داد: بله و در فرصت مناسبی این آمار را خواهیم گفت.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد باتاکید براینکه تلاش می کنیم این تعداد دانش آموز بنا به هر دلیلی که از چرخه آموزش بازمانده اند به چرخه آموزش برگردند، ادامه داد:  تیم جدیدی که در آموزش و پرورش مُستقر شده تلاش می کند این تعداد دانش آموز بازمانده از تحصیل را به حداقل برساند و اکنون مقدمات لازم برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل در مدارس شبانه روزی فراهم شده است.

جمالی گفت:  دانش آموزان بازمانده از تحصیل مدارس ابتدایی هم توسط راهبران آموزشی و مدیران مدارس شناسایی و البته مدیران مدارس مُلزم شده اند که زمینه حضور این تعداد دانش آموز را در بازگشت به مدارس فراهم کنند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش کتاب، لوازم التحریر و پوشاک دانش آموزان بازمانده از تحصیل را برای آنان فراهم می کند، در پاسخ به این سئوال که آیا این دانش آموزان شناسایی شده اند؟ هم اظهارداشت: بله، عده ای شناسایی شده اند

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سئوال که راه های ارتباطی برای معرفی دانش آموزان بازمانده از تحصیل چیست؟ هم خاطرنشان کرد: با دهیاری های روستاها ارتباط برقرار کرده ایم و یک مکانیسم تشویقی هم گذاشته‌ایم.

جمالی تاکید کرد که مدیران مدارس روستایی ملزم شده‌اند که دانش آموزان بازمانده از تحصیل را شناسایی و شرایط بازگشت به تحصیل آنان را با همکاری آموزش و پرورش فراهم کنند.

وی گفت: از شهروندان و هم استانی ها هم می خواهیم به ما کمک کنند و هر تعداد دانش‌آموزی را که می‌شناسند  ترک تحصیل کرده و یا آمادگی حضور در مدرسه را ندارد، به ما اطلاع دهند تا شرایط حضور بازگشت‌اش را به مدارس فراهم کنیم.

 بیش از 150 هزار دانش آموز در سه هزار و 27 آموزشگاه در استان کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می کنند.