فشنگ‌های فرسوده تیراندازی فارس

گفت و‌گو با سرپرست هیات تیراندازی استان

فشنگ‌های فرسوده تیراندازی فارس

علی جمشیدپور- خبرنیوز/ مسعود مهدی زاده با 40 سال سن و 20 سال سابقه فعالیت در عرصه تیراندازی 2 ماه است که به عنوان سرپرست هیات تیراندازی استان فارس منصوب شده است. وی با عناوین آسیایی و کشوری در نیروهای مسلح، 10 سال عضویت تیم ملی تیراندازی، مربی و داور درجه یک کشور و همچنین 10 سال ریاست هیات تیراندازی سروستان در این رشته ورزشی در کشور و فارس حضوری پررنگ داشته است.

* آقای مهدی زاده؛ از کجا با رشته تیراندازی آشنا شدید؟

از 5 سالگی، تفنگ به عنوان اسباب بازی اصلی من محسوب می‌شد. همین موضوع سبب شد تا در دوران دانشگاه که در دانشکده افسری بودم تست تیراندازی داده و با استعدادی که در این زمینه داشتم در مدت زمان 8 ماه پس آغاز فعالیتم در این رشته ورزشی در سن 20 سالگی به عضویت تیم ملی بزرگسالان درآمدم.

* زمانیکه به هیات تیراندازی آمدید، استان فارس در چه سطحی قرار داشت؟

فارس از دیرباز یکی از قطب های تیراندازی کشور محسوب می‌شد تا جایی که در دهه هشتاد تقریباً نیمی از اعضای تیم ملی از فارس بودند، اما متأسفانه در دهه نود یک عقب ماندگی از لحاظ زیرساخت در استان ما اتفاق افتاد که سالن‌ها و تجهیزات فرسوده شده و در جهت بازسازی و نوسازی هیچ اقدامی صورت نگرفت. لذا در فارس رکودی در رابطه با رشته تیراندازی اتفاق افتاد که بی‌سابقه بود و در همان حال در بقیه استانها پیشرفت‌های چشمگیری صورت پذیرفت.

* هم اکنون فارس چه جایگاهی در کشور دارد؟

از لحاظ زیرساخت جزو استانهای آخر هستیم. ولی از نظر ظرفیت و استعدادی که داریم می‌توانیم با حمایت مسئولین، در کمتر از 4 سال در رده های بالای کشور قرار بگیریم.

* ورزشکار شاخصی از این رشته در سطح کشور داریم؟

بله، آقای وحید گلخندان که اخیراً در مسابقات جهانی برزیل مقام دوم تیمی تپانچه را در کنار آقای جواد فروغی کسب کردند.

* چه کارهایی در زمینه استعدادیابی صورت گرفته است؟

در شروع کار کمیته ها را سر و سامان دادیم و کمیته استعدادیابی را مشخص کردیم. در این بحث جامعه هدفی که در نظر گرفته‌ایم دانش آموزان هستند و با تعاملی که با آموزش و پرورش برقرار می‌کنیم حتماً به نتایج دلخواهمان خواهیم رسید.

* در رابطه با بخش بانوان چه برنامه‌هایی دارید؟

یکی از مزیت‌های رشته تیراندازی نداشتن محدودیت برای حضور بانوان است که حتی در بعضی از رشته‌های تیراندازی از آقایان نیز سبقت گرفته‌اند. در همین ابتدا سعی کردیم که تیم بانوان را در لیگ برتر و لیگ دسته یک تیراندازی داشته باشیم. انشاالله در بحث مسابقات و برگزاری اردوها و دوره های داوری و مربیگری در بخش بانوان در آینده‌ای نزدیک کارهای خوبی انجام خواهد شد.

* از برنامه‌های آینده ای که برای هیات در نظر دارید بگویید.

در نظر داریم که استان فارس را در تمامی رشته های تیراندازی در سطح اول کشور قرار دهیم. این دیدگاه با توجه به ظرفیت و پتانسیل فارس قابل اجراست. به امید خدا یکی از کارهای مهمی که حتماً انجام می‌دهیم با منطقه بندی استان پهناور فارس لیگ تیراندازی را برگزار خواهیم کرد. شایان ذکر است که اخیراً به مناسبت آزادسازی خرمشهر و با همکاری ارتش جمهوری اسلامی، مسابقه بزرگ با حضور 170 شرکت کننده از اقصی نقاط ایران و توزیع حدوداً 100 میلیون تومان جایزه به برندگان برگزار کردیم که با تمجید شرکت کنندگان و مسئولان از نحوه اجرای این مسابقات، بازخورد مثبتی برای هیات تیراندازی استان فارس در پی داشت.

* در زمینه جذب اسپانسر فعالیت موفقی داشته‌اید؟

بله؛ ماحصل تلاش همکاران در هیات تیراندازی، حضور و حمایت چندین اسپانسر در همین مسابقه بزرگ تیراندازی کشوری بود و این نوید بخش این موضوع است که آینده‌ای روشن با حمایت مسئولین در انتظار رشته تیراندازی فارس می‌باشد.

* صحبتی باقی مانده؟

امیدوارم که در کوتاهترین زمان ببینیم که تیراندازی فارس در صدر کشور می‌درخشد و در آنجاست که خستگی از تن ما خارج خواهد شد و ببینیم که تلاش‌هایمان ثمر بخش بوده است. آن روز نزدیک است که همگی ما به ورزشکاران رشته تیراندازی فارس می‌بالیم و افتخار می‌کنیم. در پایان جا دارد از تمامی کسانی که برای پیشرفت و موفقیت رشته تیراندازی فارس مجاهدت می‌کنند کمال سپاس را داشته باشم.