سلام ریحان؛ اسم رمز کلاهبرداران

سلام ریحان؛ اسم رمز کلاهبرداران

این همان چیزی است که کلاهبرداران می‌خواهند. آنها پیامک و سایت جعلی را به‌گونه‌ای طراحی کرده‌اند که وقتی دریافت‌کننده پیامک وسوسه شده و برای برداشت از کیف پول ریحان وارد سایت می‌شود و...

 »سلام ریحان. حساب کاربری شما با نام کاربری و رمز عبور.... و موجودی 200 هزار دلار به‌روز‌رسانی شد«.

این پیام وسوسه‌انگیز در حقیقت دامی است برای کلاهبرداری از معامله‌گران رمز ارز؛ کسانی که دارای کیف‌پول دیجیتال هستند و از این طریق اقدام به معامله رمزارز می‌کنند و حالا کلاهبرداران نقشه‌ کشیده‌اند که با ارسال این پیامک‌های جعلی موجودی کیف‌پول آنها را خالی کنند.

ماجرا از این قرار است که کلاهبرداران ابتدا اقدام به ارسال پیامک‌های انبوه برای شماره تلفن‌های مختلف با این عنوان می‌کنند: «سلام ریحان. حساب کاربری شما با نام کاربری و رمز عبور.... و موجودی 200هزار دلار به‌روز رسانی شد.» حالا تصور کنید که شما یکی از افرادی هستید که کیف‌پول دیجیتال دارید و معامله رمزارز انجام می‌دهید. زمانی که این پیامک به‌دست شما می‌رسد، تصور می‌کنید که فردی به اسم ریحان که موجودی کیف‌پول او 200هزار دلار است به تازگی پلتفرمی را که با آن رمزارز معامله می‌کند به روزرسانی کرده اما پیامک این به‌روز‌رسانی به اشتباه برای شما ارسال شده است. در پیامک نه‌تنها موجودی وسوسه‌انگیزی ذکر شده بلکه نام کاربری و رمزورود هم به چشم می‌خورد.

در ادامه پیامک هم نوشته شده که می‌توانید برای مشاهده موجودی خود و معامله رمز ارز به سایت usdtpky.com مراجعه کنید

در این شرایط ممکن است وسوسه شوید و با خودتان بگویید: «حالا که نام کاربری و رمز عبور اشتباهی برای من ارسال شده، وارد سایت می‌شوم و بخشی از موجودی کیف‌پول ریحان را به کیف‌پول خودم منتقل می‌کنم.»  

این همان چیزی است که کلاهبرداران می‌خواهند. آنها پیامک و سایت جعلی را به‌گونه‌ای طراحی کرده‌اند که وقتی دریافت‌کننده پیامک وسوسه شده و برای برداشت از کیف پول ریحان وارد سایت می‌شود و مشخصات کیف پول خود را وارد می‌کند، نه‌تنها موفق به برداشت ارزدیجیتال از کیف‌پول ریحان نمی‌شود بلکه همه اطلاعات کیف‌پول خودش را دودستی تقدیم کلاهبرداران می‌کند و آنها با این اطلاعات موجودی ارزدیجیتال او را به راحتی خالی می‌کنند.

 سرهنگ علی حسینی، رئیس پلیس فتای استان خوزستان می‌گوید: بررسی‌ها نشان می‌دهد که پیامک‌های جعلی ریحان اخیرا برای برخی از کاربران ایرانی ارسال شده است؛ درحالی‌که پشت‌پرده این پیامک‌ها کلاهبرداری است. وی ادامه می‌دهد: توجه داشته باشید که این یک روش کلاهبرداری است و اگر از معامله‌گران در زمینه رمز ارز هستید، مراقب باشید در این دام گرفتار نشوید.