احتمال نوسانی شدن قیمت دلار بعد از ماه رمضان

 در بازار شایعه شده بخشی از پول‌های نفت فروخته شده از سوی دولت را خریداران خارجی به تتر پرداخت کرده‌اند و به همین دلیل قیمت تتر زیر دلار بازار است

احتمال نوسانی شدن قیمت دلار بعد از ماه رمضان

بررسی بازارها در روز گذشته نشان میدهد که بازار ارز روز یکشنبه هم رنج بود و قیمتها نوسان زیادی نداشت.

برهمین اساس بازار فردایی و نقدی دلار یر به یر شد. معاملهگران میگویند این یر بودن بازار در آخر ماه و ماه رمضان میتواند بخاطر کمبود جنس در بازار باشد.

تتر زیر قیمت دلار معامله میشود

نکته عجیب بازار کماکان معامله شدن تتر زیر قیمت دلار تهران یا نهایت هماهنگ با دلار تهران بود. این درحالی است که تا چند روز قبل تتر بالای دلار تهران بود.

پول نفت به تتر پرداخت میشود؟

در بازار شایعه شده بخشی از پولهای نفت فروخته شده از سوی دولت را خریداران خارجی به تتر پرداخت کردهاند و به همین دلیل قیمت تتر زیر دلار بازار است.

در چارت آبشده واگرایی مثبت است

در چارت آبشده معاملهگران فنی واگرایی مثبت دیدهاند. واگرایی مثبت در چارت به معنی تغییر روند رو به بالاست و به همین خاطر هم در بازار آبشده موقعیت خرید مشاهده میشد.

در روز یکشنبه صحبت درخصوص بازار ارز بعد از ماه رمضان داغ بود. نادر بذرافشان رییس اتحادیه طلا گفته بازار به ثبات رسیده است، دلیلی که بذرافشان و طرفداران این دیدگاه دارند رنج بودن قیمت دلار بعد ار تعطیلات عید نوروز است.

اما در مقابل یکسری از بازیگران معتقدند بازار بعد ماه رمضان نوسانی خواهد بود. این گروه معتقدند بازار ارز همیشه در ماه رمضان کمرمق بوده است.

دوم، جنس بازار در روزهای اخیر است. از دید این گروه در بازار خبری بسته به اخبار قیمتها بالا و پایین میشود، به همین دلیل بعد از ماه مبارک پیشبینی میشود موضعگیریها و اخبار سیاسی بیش از قبل مورد توجه قرار بگیرد و سرعت تغییر و تحولات هم افزایش پیدا کند.

احتمال نوسانی شدن قیمت دلار بعد از ماه رمضان

نکته سومی که معاملهگران به آن اشاره دارند افزایش کف قیمت در بازار هرات است. معاملهگران با اشاره به این افزایش قیمت اعتقاد دارند این روند سیگنالی از نوسانی بودن قیمت دلار بعد از عید فطر است.