اهمیت زمان در سرمایه‌گذاری/ کاهش زمان صدور پروانه‌های ساختمانی به عنوان خط مشی شهرداری شیراز است

ششمین نشست تخصصی توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز با موضوع «سازوکارهای مدیریت زمان و هزینه پروژه‌های سرمایه‌گذاری» به میزبانی شورای اسلامی شهر و شهرداری این کلان‌شهر برگزار شد.

اهمیت زمان در سرمایه‌گذاری/ کاهش زمان صدور پروانه‌های ساختمانی به عنوان خط مشی شهرداری شیراز است

شهردار کلان‌شهر شیراز در این نشست که با حضور فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله(ع)، اظهار کرد: همزمان با فعالیت شورای ششم شیراز، مقرر شد هر شش ماه یکبار نشست تخصصی توسعه سرمایه‌گذاری برگزار شود که اکنون شاهد برگزاری ششمین نشست در سومین سال فعالیت شورا هستیم.

محمدحسن اسدی همچنین از برگزاری همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری به میزبانی شیراز در مهرماه سال جاری خبر داد.

وی ادامه داد: در پنجمین نشست تخصصی توسعه سرمایه‌گذاری تفاهم‌نامه‌های چند هزار میلیارد تومانی با سرمایه‌گذاران منعقد شد، بنابراین نباید ارزش پنل‌های تخصصی و همایش‌هایی از این دست را نادیده بگیریم.

شهردار شیراز با ارزیابی مطلوب از نتایج حاصل از نشست‌های پیشین تخصصی توسعه سرمایه‌گذاری در این کلان‌شهر، به موضوع ششمین نشست تحت عنوان مدیریت زمان و هزینه‌ پروژه‌های سرمایه‌گذاری اشاره و تأکید کرد: یکی از مهمترین عامل در تصمیم‌گیری‌ها، زمان است و در آموزه‌های دینی نیز بر استفاده بهینه از زمان اشاره شده است.

اسدی تصریح کرد: سرمایه‌گذارانی با شهرداری شیراز موفق به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مشارکتی شده‌اند و ارزش افزوده چند هزار برابری ایجاد کرده‌اند.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز با بیان اینکه برای سرمایه‌گذاران، زمان از اهمیت بسزایی به ویژه در شرایط فعلی اقتصادی برخوردار است، گفت: در این راستا کاهش زمان صدور پروانه های ساختمانی به عنوان یک خط مشی تعریف شده در دستور کار ما قرار دارد.

شهردار شیراز همچنین خاطرنشان کرد: امروز تأمین مالی تنها بحث ما نیست بلکه در پیشرفته ترین و صنعتی ترین شهرهای جهان هم تأمین مالی برای مدیریت شهری موضوع مهمی است.

اسدی با اشاره به فعالیت دوره جدید مجلس شورای اسلامی و آغاز فعالیت دولت چهاردهم طی روزهای آینده، گفت: متأسفانه شهرداری‌ها امروز عضو هیچ تشکل و شورایی در کشور نیستند، در حالی که اگر شهرداری‌ها در برخی حوزه‌ها ورود نکنند، دیگر دستگاه‌ها پولی ندارند که هزینه کنند.

وی تأکید کرد: نباید نقش شهرداری‌ها کم رنگ باشد در حالی که طی دو دهه گذشته نقش شوراها کم‌رنگ تر شده است.

شهردار شیراز به لزوم تمرکز و اهمیت بیشتر به سرمایه گذاران و ثابت کردن این مهم در عمل بر پایداری سرمایه‌گذاری تأکید کرد.

اسدی همچنین خطاب به نماینده مردم شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی که در این نشست حضور داشت، گفت: در کشور مقررات بسیار زیاد است و خواستار برداشتن دست‌اندازها از مقابل پای سرمایه‌گذاران هستیم که روند کارها تسهیل یابد.

وی همچنین یادآور شد: سال گذشته یک بسته ۵۰ هزار میلیارد تومانی در سرفصل‌های مختلف ارائه کردیم و برای سال جاری هم یک بسته ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی تعریف کرده‌ایم که طی ماه‌های آینده رونمایی می‌شود.