کمبود ظرفیت خوابگاهی در دانشگاه شیراز جدی است

کمبود ظرفیت خوابگاهی در دانشگاه شیراز جدی است

سهیلا رفیعی نژاد- خبر جنوب/ معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه شیراز از کمبود ظرفیت خوابگاهی به صورت جدی در دانشگاه شیراز خبرداد.

دکتر علی حفیظی در جمع خبرنگاران افزود: خوابگاه‌های دانشگاه شیراز نماد خوابگاه‌های دانشجویی کشور هستند و نزدیک به ۴۰ سال از قدمت آن ها می‌ گذرد در یک سال گذشته ۱۹ هزار متر مربع از این فضا با ۵۲ میلیارد تومان تعمیر شده و تعمیرات دیگر خوابگاه‌ ها و بازسازی آن ها نیز در حال انجام است با این حال کمبود ظرفیت خوابگاهی باعث بالا بودن تراکم اتاق ها به خصوص در ترم اول سال تحصیلی جدید می شود.  

وی درباره وضعیت تغذیه در این دانشگاه نیز گفت: آشپزخانه مرکزی دانشگاه نیز با ۸ میلیارد تومان وارد تعمیر شده و پخت غذا کاملاً به صورت صنعتی قرار است صورت گیرد.

این عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز همچنین گریزی به پتانسیل های نفتی این مرکز علمی مادر زد و گفت: دو مگاپروژه نفتی توسط دانشگاه شیراز در حال انجام است و دانشگاه شیراز بیشترین رقم قرارداد نفتی بین دانشگاه‌های کشور را دارد.

حفیظی گفت: دانشگاه شیراز به عنوان یکی از مراکز علمی با ۶۸ انجمن علمی و ۱۳۸ نشریه ،۱۸ کانون فرهنگی و ۹ کانون تشکل اسلامی فعالیت قابل توجهی در فعالیت های دانشجویی دارد.

معاون فرهنگی دانشگاه شیراز درباره دیگر اقدامات فرهنگی این دانشگاه گفت: به واسطه فشارهای روحی و روانی ۲ سال اخیر ناشی از شیوع  کرونا، برنامه هایی را تحت عنوان هویت بخشی دانشجویی برای امسال برنامه‌ریزی کرده ایم و قبل از شروع نیم سال اول اجرا می ‌شود که تا ۱۳ آبان هم ادامه دارد.

وی با بیان این که مرکز مشاوره و تربیت بدنی نیز در این برنامه هویت‌ بخشی حضور دارند، گفت: اولین دانشگاهی بودیم که خوابگاه ها را  در دوران کرونا باز کردیم و برنامه‌ های مشاوره‌ ای، ورزشی و فرهنگی را برای دانشجویانی که مجبور بودند در خوابگاه بمانند ارائه دادیم.

حفیظی عنوان کرد: در یک سال گذشته یک هزار و330 برنامه فرهنگی اجتماعی در حوزه های مختلف برگزار شد ۲ هزار و ۱۶۳ وبینار از طرف انجمن های علمی ارائه گردید و کسب رتبه اول جشنواره بین المللی حرکت و کسب رتبه برتر کشوری در جشنواره سراسری قرآن در این مدت قابل توجه بود.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه شیراز همچنین از افزایش قیمت غذای دانشجویان خبر داد و گفت: صبحانه از ۱۶۰۰ به ۳۰۰۰ تومان،  نهار از ۳۵۰۰ به ۶ هزار تومان و شام از ۳ هزار به ۴ هزار تومان افزایش یافت. کمبود یارانه مربوط به غذا، در تمامی دانشگاه ها به طرز فاجعه باری وجود دارد و در این باره درخواست افزایش داده شده و اگر این امر به مهر نرسد، معضلات بسیار جدی برای دانشگاه های کشور و از جمله فارس رخ می دهد.