مرحله دوم آزمون سراسری نیمه دوم تیرماه برگزار می‌شود

برای هر داوطلبان یک کارت پوشه و پروفایل درست می‌شود به گونه‌ای که این پروفایل تا آخر عمر تحصیلی و شغلی او فعال است

مرحله دوم آزمون سراسری نیمه دوم تیرماه برگزار می‌شود

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نوبت دوم آزمون سراسری در نیمه دوم تیر ماه امسال برگزار می‌شود.
عبدالرسول پورعباس ظهر چهارشنبه در نشست مسئولان سازمان سنجش آموزش کشور با عوامل اجرایی و حفاظت آزمون سراسری در استان فارس، بیان کرد: در راستای برگزاری آزمون به صورت الکترونیکی علاوه بر طراحی نرم افزار نسبت به ساخت سخت افزار لازم برای اجرایی نمودن الکترونیکی آزمون اقدام شده است.
وی با اشاره به اینکه نوبت اول آزمون سراسر در دی ماه سال قبل برگزار شد افزود: فعالیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری که در آزمون سال قبل مورد استفاده قرار گرفت رضایت بخش بود البته با توسعه این فرایند نسبت به بهبود آن اقدام و در آزمون امسال نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
به گفته پورعباس، در آزمون‌های گذشته همین امکانات و مقدورات را داشتیم اما در تیر ماه امسال تدابیر جدیدی اتخاذ شد که کمک بزرگی به بهتر برگزار کردن این آزمون بود.
او همچنین ملی شدن آزمون را از تدابیر خوب اتخاذ شده در برگزاری نوبت اول آزمون ۱۴۰۲ در دی‌ماه ۱۴۰۱ دانست و گفت: برای همه دستگاه‌ها این وظایف از طریق شورای امنیت کشور به آنها ابلاغ شد. همچنین مصوبات شورای امنیت کشور قانون است و هر کس اجرا نکند جرم تلقی می‌شود، لذا یک حرکت ملی و فنی برای برگزاری آزمون انجام شد که به صورت هوشمندانه طراحی شده بود.
به گفته این مقام مسئول با الکترونیکی شدن فرایند آزمون شاهد ساختار جدیدی در سازمان سنجش خواهیم بود به گونه‌ای که این سازمان با ابعاد نوینی در کشور فعالیت خواهد کرد.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: در حال حاضر شرایطی فراهم شده تا به جای اینکه برای هر داوطلب یک فایل آزمون سراسری ۱۴۰۲ ساخته شود برای هر داوطلبان یک کارت پوشه و پروفایل درست می‌شود به گونه‌ای که این پروفایل تا آخر عمر تحصیلی و شغلی او فعال است.
وی در خصوص برخی از سودجویان نیز متذکر شد: برخی از سودجویان جریانی را ایجاد کرده‌اند که در این جریان از خانواده برخی از داوطلبان بیش از ۳۰۰ میلیون تومان طلب می‌کنند این در حالی است که برخی حتی شرایط را سخت‌تر کرده و از آنها یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان طلب کرده‌اند.