300 قطعه باغ شهر در شیراز تخریب شد

با حضور و نظارت مستقیم نمایندگان دادستانی مرکز استان فارس، ساخت و ساز های غیر مجاز شامل دیوارکشی و احداث ساختمان در 300 قطعه از باغ شهرهای شمال غرب شیراز تخریب شد.

300 قطعه باغ شهر در شیراز تخریب شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس با اعلام این خبر گفت: این عملیات در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها و از جمله موضوعات پیگیری شده در معاونت صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی مرکز استان فارس است.

سید مصطفی بحرینی با تأکید بر قاطعیت دستگاه قضایی در برخورد با زمین خواری و تغییر کاربری های غیر مجاز گفت: این عملیات مساحتی به میزان 65 هکتار از اراضی مناطق آب پرده و کودیان را شامل می شود و طی آن 220 دیوار کشی غیر مجاز ، 25 ساختمان و اتاقک،20 مورد پی کنی ، 35 مورد سایر تأسیسات و دپو مصالح ساختمانی  را در بر می گیرد.

وی با تقدیر از همکاری کامل پلیس امنیت اقتصادی استان فارس، فرماندهی انتظامی شهرستان شیراز، مدیریت جهاد کشاورزی و مدیریت امور اراضی ، مدیریت راهداری استان و شهرستان شیراز بیان کرد: عملیات اجرا شده در این دو نطقه از شمال غرب شیراز  زمینه پیشگیری از تضییع حقوق بیت المال و همچنین جلوگیری از تشکیل پرونده های متعدد قضایی و مال باخته شدن افراد را فراهم کرد.

این مقام قضایی از اراده دستگاه قضایی در شناسائی ، تعقیب و برخورد قانونی و قاطع  با زمین خواری ، تغییر کاربری های غیر مجاز ، تعرض به اراضی ملی، انفال  و حریم و بستر رودخانه ها در شیراز و سراسر استان با اولویت عوامل اصلی و مسببین خبر داد و خاطر نشان کرد: در این فرایند تنها اجرای دقیق قانون مد نظر مقامات قضایی قرار دارد. 

دادستان مرکز استان فارس خاطر نشان کرد: در راستای تأکیدات مستمر رئیس کل دادگستری استان فارس در جلسات شورای پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی و حفظ حقوق بیت المال همه مسئولان باید درچارچوب اختیارات قانونی خود اقدامات پیشگیرانه را دستور کار خود قرار دهند و پیش از وقوع هر گونه اقدام غیر قانونی زمین خواران راه را بر سودجویان ببندند.