شیراز آماده اجرای قانون مدیریت شهری است

فصل سی‌وهفتم کتاب عمران و آبادانی شیراز با افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۶۶ پروژه به ارزش ۱۲ همت و حضور وزیر کشور، مقامات ملی، استانی و شهری در دفتر توسعه این کلان‌شهر به ثبت رسید.

شیراز آماده اجرای قانون مدیریت شهری است

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این مراسم با اشاره به چالش‌ها و خلأهای قانون شوراها، خواستار اجرای قانون مدیریت شهری که در مجلس شورای اسلامی هم مطرح هست، شد و اظهار کرد: اگر این قانون اجرایی شود خدمت بزرگی ایجاد خواهد شد.

سید ابراهیم حسینی از آمادگی استان فارس و شهر شیراز برای اجرای پایلوت این قانون خبر داد و افزود: قانون شوراها نیز نیاز به بازنگری جدی دارد و ایراداتی برای کلانشهرها در آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه امروز مأموریت شهرداری‌ها تغییر جدی کرده است، گفت: به عنوان مثال انتظار فرهنگی از کلان‌شهر شیراز به شدت بالاست و در این راستا از وزیر کشور خواستار احیای معاونت فرهنگی شهرداری‌ها در کلانشهرهای مشهد، قم و شیراز هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: در حوزه نیروی انسانی در سه سال گذشته حتی یک نیرو وارد شورا و شهرداری شیراز نشده و ضمن جلوگیری از ورود نیرو، سیاست‌های تشویقی اجرا و ۷۰۰ نیرو بازنشست شدند و اکنون فضا برای حضور نیروهای جوان متخصص و متعهد فراهم شده است.

حسینی به مسئله کمبود واگن برای خطوط مترو شیراز نیز اشاره کرد و گفت: استقبال مردم شیراز از مترو فوق‌العاده بوده و بنابراین نیازمند تأمین واگن به میزان کافی هستیم.