معاون وزیر راه: ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار پروژه نهضت ملی مسکن در مراحل مختلف ساخت قرار دارد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت دو میلیون و ۳۰۰ هزار پروژه نهضت ملی مسکن در سراسر کشور آغاز شده است.

معاون وزیر راه: ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار پروژه نهضت ملی مسکن در مراحل مختلف ساخت قرار دارد

ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: از تامین زمین و کسری، آماده سازی  خدمات زیربنایی و روستایی ،  وضعیت عملکرد استان ها در بازآفرینی شهری، بحث طرح های تنطیم گیری،  احتکار زمین، کنترل بازار اجاره،  طرح جوانی جمعیت و موضوعات طرح نهضت ملی مسکن در تمامی استان ها امروز در  جلسه ماهیانه گزارش داده شد.

وی افزود: در این جلسات  تمامی مسئولان اقدام به بررسی مسائل و مشکلات در این حوزه می کنند و ما در سطح ملی اقدام به پیگیری مشکلات می کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه  نهضت ملی مسکن با سرعت در حال پیش رفتن است و پیشرفت قابل قبولی دارد  گفت: در  بحث تامین زمین ابتدا دولت چالش های زیادی داشت  و  بخش عمده ای از  زمان دولت صرف تأمین زمین شد.

او گفت: قانون جهش تولید مسکن که ابلاغ شد ورود زمین الحاق شده صفر بود و آمار بانک زمین صفر بود اما بعد از تامین زمین  توانستیم  ۲میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی  را پای کار بیاوریم و دولت در  بخش تامین زمین و اجرا کار بزرگی در دستور کار دارد.

وی افزود: در قانون جهش تولید مسکن ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در دستور کار قرار دارد و دولت تنها  وظیفه ساخت واحدهای مسکونی حمایتی را در دستور کار خود دارد و در سایر بخش ها با تامین زمین و ارائه تسهیلات از ساخت این پروژه ها حمایت می کند.

وی اظهار کرد: ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار در مراحل مختلف ساخت قرار دارد و در سایر بخش ها از جمله واحدهای مسکن روستایی پیشرفت خوبی داشته ایم و در پروژه های دیگر بحث تامین تسهیلات را در دستور کار خود قرار داده ایم.