خبر خوش معاون وزیر ورزش برای زوج‌های جوان

افزایش ۵۰ درصدی وام ازدواج

خبر خوش معاون وزیر ورزش برای زوج‌های جوان

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان از افزایش ۵۰ درصدی تسهیلات ازدواج در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

وحید یامین‌پور ابراز کرد: براساس سند تحول دولت، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در معاونت امور جوانان تسهیل ازدواج است، در حال حاضر افزایش سن ازدواج یکی از دغدغه‌های ما است  که از کمبود اشتغال پایدار نشات می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دولت هر ساله برای تقویت خانواده و جلوگیری از طلاق و آمادگی جوانان برای تشکیل خانواده تسهیلاتی را ارائه می‌کند، تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی و مشاوره‌ای پیش از ازدواج از دیگر اقدامات ما است که هر ساله حدود هشت هزار کارگاه آموزشی پیش ازدواج بدگزار می‌شود.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: خوشبختانه مجلس اخیرا رقم تسهیلات وام ازدواج را در سال ۱۴۰۲، ۵۰ درصد افزایش داده که به جوانان زیر ۲۵ سال و دختران زیر ۲۳، ۲۲۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه(برای هر زوج ۴۴۰ میلیون تومان) و به جوانان کمتر از این سن ۱۸۰ میلیون تومان اعطاء می‌شود.

یامین‌پور خاطرنشان کرد: ما براساس مصوبه‌ای که با امضای رئیس جمهور ابلاغ کردیم بانک‌ها به محض ثبت‌نام باید متقاضیان را به شعب موردنظر ارجاع دهند و سپس از تکمیل مدارک نیز باید در مدت ۱۰ روز وام پرداخت شود گرچه برخی از بانک‌ها به دلایل مختلف پرداخت وام ازدواج را به تاخیر می‌اندازند.

وی به آخرین وضعیت پرداخت وام ازدواج در کشور اشاره کرد و گفت: براساس آخرین آمار اعلام‌شده از بالغ بر ۸۰۰ هزار نفر متقاضی وام ازدواج، تا پایان بهمن‌ماه ۱۴۰۱، ۷۹ درصد تسهیلات خود را دریافت کردند.