ترکیب احتمالی پرسپوليس مقابل مس

در انتظار سورپرایزهای یحیی در کرمان

ترکیب احتمالی پرسپوليس مقابل مس

در فاصله ساعاتی مانده به دیدار پرسپوليس و مس کرمان بحث درباره ترکیب این تیم با توجه به شرایط خاص سرخ‌ها داغ است. 
حضور ۱۰ بازیکن پرسپوليس با خطر محرومیت از دربی شرایط خاصی را پیش از دیدار با مس کرمان شکل داده است.
علیرضا بیرانوند، علی نعمتی، وحید امیری، گئورگی گولسیانی، وحدت حنانوف، میلاد سرلک، سینا اسدبیگی، محمد عمری، مهدی ترابی و سروش رفیعی ۱۰ بازیکن در خطر محرومیت پرسپوليس از دربی و جدال مقابل استقلال محسوب می‌شوند.
این در حالیست که با اعلام یحیی گل‌محمدی دو بازیکن این تیم نیز در آستانه بازی با مس کرمان با مصدومیت مواجه شده‌اند و محمد عمری و سیامک نعمتی به صورت قطعی این جدال را از دست داده‌اند. البته وضعیت دانیال اسماعیلی‌فر نیز برای این بازی همچنان نامشخص است و طی ساعات آتی و حتی شاید در زمان گرم کردن مشخص شود.

با این حال طبق ادعای یحیی گل‌محمدی نباید انتظار تغییراتی زیاد در ترکیب پرسپوليس داشت و سرمربی سرخپوشان مدعی است امتیازات کامل جدال پیش‌ رو از اولویت و اهمیت بیشتری برخوردار است.
با این شرایط طبیعی است که همچنان او به علیرضا بیرانوند در دروازه تیمش اعتماد داشته باشد و شماره یک ملی‌پوش سرخپوشان با هدف کلین‌شیت و فاصله گرفتن از دیگر مدعیان دستکش طلای این فصل و همچنین فرار از محرومیت پا به این جدال بگذارد.
در خط دفاعی سرخپوشان با غیبت احتمالی دانیال اسماعیلی‌فر و مصدومیت سیامک نعمتی، وحدت حنانوف گزینه اول در سمت راست خواهد بود. در سمت چپ نیز وحید امیری حضور خواهد داشت و در قلب دفاعی بازگشت مرتضی پورعلی‌گنجی قابل پیش‌بینی خواهد بود و باید دید از بین علی نعمتی و گئورگی گولسیانی کدام بازیکن زوج پورعلی‌گنجی را شکل خواهند داد. با توجه به عملکرد گولسیانی در بازی رفت دربی و دو گلی که به ثمر رساند و همچنین احتمال استراحت به این مدافع گرجستانی برای آمادگی بالاتر در دربی، باید او را نیمکت نشین کرمان متصور شد.
در خط میانی نیز میلاد سرلک همچنان گزینه اول یحیی گل‌محمدی خواهد بود و سعید صادقی که در بازگشت دوباره نمایش چشم‌گیری داشته در پست وینگر راست به کار گرفته خواهد شد. یحیی طی دو بازی اخیر از سروش و ترابی به صورت همزمان بهره برده و نتیجه خوبی هم گرفته اما احتمال محرومیت، نگرانی‌هایی برای دربی شکل داده است. اما بعید نیست این دو ستاره تاثیرگذار، تکنیکی و گلساز همچنان حضوری فیکس در ترکیب را تجربه کنند و در این بازی نیز انتخاب کادر فنی باشند.
در پست مهاجم نیز پرسپولیسی‌ها یک غایب خواهند داشت و محمد عمری به دلیل مصدومیت این بازی را از دست داده تا احتمالا زوج مهدی عبدی و لئاندرو پریرا در پیشانی خط حمله به دنبال راهی به سمت دروازه مس کرمان باشند. عبدی بعد از درخشش در چند بازی اخیر این تیم فعلا جایگاه ثابتی یافته و پریرا نیز بعد از بازگشت از محرومیت در فرصت کوتاهی که مقابل ملوان داشته یک گل دیدنی به نام خود ثبت کرد تا با روحیه آماده این تقابل شود.


ترکیب احتمالی پرسپوليس
علیرضا بیرانوند 
وحید امیری 
مرتضی پورعلی‌گنجی
علی نعمتی 
وحدت حنانوف 
میلاد سرلک
مهدی ترابی
سعید صادقی
سروش رفیعی
مهدی عبدی
لئاندرو پریرا