این 9 رشته به بازی‌های آسیایی نمی‌روند

این 9 رشته به بازی‌های آسیایی نمی‌روند

با تصمیم ستاد عالی بازی‌های المپیک، پارالمپیک، آسیایی و پاراآسیایی، 9 رشته در مسابقات آسیایی 2022 شرکت نخواهند کرد.

دوازدهمین جلسه ستاد عالی بازی‌های المپیک، پارالمپیک، آسیایی و پاراآسیایی امروز (شنبه) آغاز شد و اعضای ستاد درباره سایر رشته‌های باقیمانده اعزامی به بازی‌های آسیایی بحث و تبادل‌نظر کردند.

بعد از پایان ستاد عالی و نشست امروز موارد زیر به تصویب رسید:

1- ارتباط بین کمیته‌های ملی المپیک و پارالمپیک با سفارت ایران در پکن و کنسولگری شانگهای و همچنین مکاتبات لازم با وزارت امور خارجه از طریق وزارت ورزش و جوانان صورت پذیرد.

2- حضور تیم ملی فوتبال در بازی‌های آسیایی (پسران) به تصویب رسید و کلیه امور این تیم با هماهنگی کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال انجام خواهد شد.

3- تیم ملی فوتبال بانوان چنانچه به تشخیص کمیته تخصصی ستاد حداکثر تا رتبه ششم قرار بگیرد، اعزام خواهد شد.

4- رشته‌های اسکواش (پسران و دختران)، بسکتبال دختران (پنج نفره)، دوچرخه‌سواری (کوهستان پسران، پیست و جاده دختران)، بدمینتون آقایان، سه‌گانه، شمشیربازی فلوره (پسران و دختران)، ژیمناستیک (ترامپولین)، سپک‌تاکرا (آقایان و بانوان) و دراگون‌بوت (دختران) قطعاً اعزام نخواهند شد.

5- با اعزام تیم هندبال دختران به بازی‌ها موافقت شد.

6- وضعیت تیم ملی والیبال دختران توسط کمیته کارشناسی بررسی و مجدداً به ستاد اعلام می‌شود.

7- وضعیت تیم هندبال پسران توسط کمیته کارشناسی بررسی و مجدداً به ستاد اعلام خواهد شد.

8- وضعیت تیم‌ بسکتبال سه نفره دختران توسط کمیته کارشناسی بررسی و به ستاد اعلام می‌شود.

9- با اعزام تیم‌های تنیس روی میز (یک دختر و یک پسر)، تنیس خاکی (یک دختر)، شمشیربازی اپه (یک دختر)، جودو (یک دختر) و تیراندازی با کمان و ریکرو (یک دختر و یک پسر)، شنا (چهار پسر) موافقت شد.

مهدی تاج رئیس فدراسیون نیز در این جلسه حضور یافت و درباره حضور تیم امید در بازی‌های آسیایی با اعضای ستاد گفت‌وگو کرد که در نهایت اعضای ستاد تصمیم بر حضور تیم امید در هانگژو گرفتند.

همچنین در این جلسه سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای حضور داشت و درباره همکاری‌های وزارت امور خارجه با ورزش ایران در طول برگزاری بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی صحبت کرد.

پیش از این ستاد عالی بازی‌ها اعلام کرده بود در گروه یک با عنوان رشته‌های قطعی با ظرفیت کامل در رشته‌های کشتی (آقایان)، کاراته (آقایان و بانوان)، وزنه برداری(آقایان)، ووشو و کوراش (آقایان و بانوان)، تکواندو (آقایان و بانوان) والیبال (آقایان)، کبدی (آقایان و بانوان)، قایقرانی در رشته کانو و کایاک و روئینگ (آقایان و بانوان)، دو و میدانی (آقایان) و واترپلو (آقایان) اعزام می‌شوند.

رشته‌های صخره نوردی (آقایان و بانوان)، تیراندازی (آقایان و بانوان)، تیراندازی با کمان کامپوند (آقایان و بانوان)، هندبال (آقایان)، بازی‌های الکترونیک (آقایان)، بوکس(آقایان)، شطرنج (آقایان و بانوان)، وزنه برداری(بانوان)، دو و میدانی (آقایان و بانوان)، فوتبال(آقایان)، تنیس روی میز(آقایان)، شمشیربازی سابر(آقایان)، دوچرخه سواری کوهستان (بانوان) و ژیمناستیک هنری گروه دوم اعزامی  رشته‌های قطعی با ظرفیت نامشخص به این رقابت‌ها خواهند بود.

در این جلسه همچنین در خصوص  سه رشته اسکیت (فری استایل)، بسکتبال، دوچرخه سواری و جودو تصمیم گیری و مقرر شد به گروه دوم جهت اعزام اضافه شوند.