تصویب ایجاد پارک تولید سم و کود در عسلویه

تصویب ایجاد پارک تولید سم و کود در عسلویه

استاندار بوشهر گفت: ایجاد پارک تولید سم و کود در فضایی به مساحت یکهزار و ۵۰۰ هکتار در عسلویه تصویب شده و بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

احمد محمدی‌زاده روز پنجشنبه در نشست ستاد اقتصاد دانش بنیان استان بوشهر اعلام کرد: در منطقه ویژه انرژی اقتصادی پارس حجم بالایی از گوگرد تولید می‌شود که تا کنون به صورت خام صادر می‌شد و از سوی دیگر سم و کود از خارج وارد می‌شود که با ایجاد پارک سم و کود در این منطقه تا حدی از خام فروشی پیشگیری و منجر به ارزش افزوده بالایی خواهد شد.

وی گفت: قرار شده بود این مرکز در منطقه پارسیان استقرار یابد که با پیگیری های انجام شده از سوی استانداری و پارک علم و فناوری خلیج فارس، برای استان بوشهر مصوب شد و بزودی اجرایی می‌شود.

استاندار بوشهر عنوان کرد: اصلی‌ترین چالش شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استان بوشهر مساله بازار تقاضا است، این واحدها ساز و کار خوبی برای بازرگانی و بازاریابی خود ندارند تا بتوانند بازار فروش پایداری  ایجاد کنند.

محمدی‌زاده پیشنهاد کرد: در نشست‌های آینده پارک علم و فناوری خلیج فارس و نماینده‌هایی از شرکت‌های دانش بنیان نظرات خود را برای تقویت این بخش ارائه کنند تا برای حل آن بحث و بررسی صورت گیرد.

وی مصوب کرد: کارگروهی از دستگاه‌هایی که در انجام وظایف خود به قطعات، خدمات و کالاها نیاز دارند شامل دستگاه‌های مرتبط با برق، آب و فاضلاب، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی شکل گیرد و نیازها، قطعات، طرح‌ها و پروژه های دستگاه‌ها احصا و تامین آنها به واحدهای فناور و دانش بنیان استان بوشهر سپرده شود.

استاندار بوشهر اضافه کرد: علاوه بر این ظرفیت‌های این دستگاه‌ها مانند ساختمان‌ها و نیروهای مهندسی برای مشاوره به واحدهای فناور و دانش بنیان مشخص شود.

 محمدی زاده با اشاره به اهمیت برگزاری رویداد "تانا " برای واگذاری نیازهای دستگاه‌ها به شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری، افزود: پارک بر این رویداد متمرکز شود و دستگاه‌های دیگر را نیز بسیج کند.

حضور شرکت‌های دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی چیدمان شود

وی ادامه داد: در سه شهرک صنعتی استان بوشهر ۲۰ قطعه زمین وجود دارد که قرار است برای استقرار واحدهای فناور و دانش بنیان اختصاص یابد.

استاندار بوشهر بیان کرد: با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی و رئیس پارک علم و فناوری هر چه زودتر آرایش و چیدمان این بخش ها مشخص شود و واحدها از سوی پارک معرفی شوند و کار برای آنها تسهیل و تسریع شود.

محمدی‌زاده ادامه داد: فضایی نیز در منطقه ویژه اقتصادی به واحدهای فناور ودانش‌بنیان اختصاص یافته است و باید در مدت حداکثر ۲ ماه آینده استفاده از آنها تعیین تکلیف شود.

وی اعلام کرد: استان برای شتاب بخشی به پروژه پارک زیست فناوری دلوار معطل مصوبه هیات دولت نمی‌ماند، مشاور پروژه کار خود را سرعت دهد و رئیس پارک علم و فناوری نیز از هم‌اکنون شرکت‌ها را برای استقرار معرفی کند.

استاندار بوشهر تاکید کرد: در این مرحله نظرات پارک علم و فناوری خلیج فارس برای قطعه و بلوک بندی این مرکز لحاظ شود.

تشکیل کارگروه نوآوری و فناوری در بوشهر مصوب شد

محمدی‌زاده گفت: کارگروه نوآوری و فناوری متشکل از دانشگاه‌های پیام نور، فنی و حرفه‌ای، علمی کاربردی و علوم پزشکی بوشهر تشکیل شود.

وی افزود: در این کارگروه همه امکانات نرم افزاری و سخت افزاری این دانشگاه‌ها برای شکل گیری واحدهای دانش بنیان احصا و در ادامه برنامه ریزی و اجرا شود.

استاندار بوشهر تاکید کرد: در استفاده از منابع بانکی و تسهیلات ماده ۱۶ هم قطعی شود که چه میزان از این منابع و تا چه سقفی می‌تواند در اختیار واحدهای فناور و دانش بنیان قرار گیرد.